Am să revin la o temă mai veche de marketing profitabil și anume la sisteme. Acestea dau consistență acțiunilor noastre – după cum spune Dave Crenshaw – întreprinzătorii mai productivi acordă o mai mare atenție sistemelor personale. Contează felul în care îți începi ziua, planul și ordinea în care faci lucrurile. Astfel, sunt importante:

1 modul în care tratezi mesajele email, mesajele text sau Facebook, Twitter, LinkedIn, etc.

2 modul în care programezi lucrurile în calendar sau în agendă.

3 modul în care abordezi ideile noi.

4 modul în care programezi întâlniri.

5 modul în care te protejezi de întreruperi și distrageri.

Întreprinzătorii încearcă să facă totul acum, trăind cultura clipei – carpe diem – care spune că trebuie să răspundă la toate în acest moment, instantaneu. Și vor să înghesuie activități de 25 de ore într-o singură zi.

Ajung să facă mai multe lucruri deodată, să scrie un e-mail, să se întrerupă pentru a răspunde la telefon, apoi răspund unei bătăi în ușă și întrebărilor care-i urmează… De cele mai multe ori, apar trei consecințe nedorite: totul durează mai mult, crește numărul de greșeli pe care le fac și crește nivelul de stres.

Acest lucru, după cum spune Dave Crenshaw, duce la concluzia că, uneori, nu e rău să lași ceva pe mai târziu, amânarea este binevenită. Îți permite să treci în cultura momentului potrivit. Să creezi sisteme care să-ți permită să clasifici prioritățile fiecărui proiect și eveniment, programând lucrurile cu o rigurozitate gândită și având în minte proiecțiile tale de viitor și obiectivele asociate acestora.

Prin urmare, începe să pui în funcțiune sisteme personale. Pentru întreprinzători, de cele mai multe ori, sistemele personale se răsfrâng asupra afacerii pe care o conduc. Cu alte cuvinte, sunt esențiale pentru a obține performanțe consistente în afaceri.

Legătura este foarte strânsă, firma este oglinda proprietarului și din momentul în care întreprinzătorul preia controlul timpului și activităților proprii, dintr-o dată toți angajații preiau controlul propriului timp și propriilor activități iar firma își organizează activitatea.

Acordă-ți timpul necesar pentru a pune la lucru un sistem personal. Începe prin a determina care sunt cele mai importante două activități zilnice pe care le faci. Altfel spus, lucrurile care sunt cel mai greu de înlocuit.

De regulă, aceste activități care generează cea mai mare valoare sunt fie de genul celor care produc veniturile cele mai mari din vânzări pentru firmă, fie dezvoltarea de sisteme pentru afacere sau dezvoltarea viziunii afacerii. Câte ore dedici acum acestor două activități într-o săptămână de lucru?

Răspunde la această întrebare și atunci vei știi de ce am revenit la sistem, ca temă de marketing profitabil.