Studiind timp de peste zece ani lideri ai afacerilor de top din toată lumea, echipa de cercetători a lui Greg Hicks a identificat 9 deprinderi sau atitudini comune acestora, cu un impact major asupra succesului.

Prima dintre acestea este deprinderea liderilor de a-și exprima intențiile în fiecare zi, în loc să lucreze pe pilot automat. Uneori, liderii sunt nevoiți să lucreze în circumstanțe pe care nu le pot alege, însă pot să-și aleagă atitudinea și reacțiile în împrejurările date și să-și exprime intențiile în fața celorlalți,  spunând ce gândesc, ce-i motivează.

A doua deprindere este legată de asumarea răspunderii, identificând obstacolele, mecanismele de apărare care blochează acțiunile și ce se poate face pentru a le depăși, îmbunătățind rezultatele.

Cea de-a treia și cea de-a patra merg împreună și constau în definirea și concentrarea asupra lucrurilor care te pasionează cel mai mult. Pentru a avea un marketing profitabil, este important să te concentrezi asupra pasiunii tale, transformând-o în nucleul modului de operare astfel încât să valorifici propriile puncte forte.

Al cincilea aspect comun al sistemelor de succes în afaceri constă în capacitatea de reorientare. Este ceea ce fac liderii performanți atunci când sunt puși într-o situație limită, cum ar fi pierderea unui client important sau plecarea neașteptată a unor membri-cheie ai echipei. Prin reorientare, identifici care sunt alternativele, oportunitățile care pot apărea dintr-o astfel de conjunctură.

Cel de-al șaselea comportament specific sistemului de marketing profitabil este legat de capacitatea de a descoperi noi opțiuni. Are rol vital, atunci când ai senzația că ai încercat toate variantele și te-ai blocat, fără ieșire. Liderii sunt cei care descoperă opțiuni noi, apelând la resursele lor interne, creative, la capacitatea de inovație.

A șaptea deprindere este aceea de a arăta apreciere, de a-i face să se simtă valoroși pe cei cu care interacționezi, respectându-i și încurajându-i. Până la urmă, toți ne dorim să fim apreciați, inclusiv liderii, chiar dacă pot exista perspective diferite asupra acelorași împrejurări.

În al optulea rând, studiile au arătat că liderii cei mai inteligenți au descoperit modalități de a oferi, înainte de a cere, pentru că sunt șanse considerabile să primești ceva la schimb, oferind mai întâi ceva.

În cele din urmă, sinceritatea este esențială pentru succesul unui sistem de marketing profitabil. Fii tu însuți față de propria persoană, față de angajați, clienți și toți ceilalți.

9 deprinderi specifice unui sistem de marketing profitabil

Pune la lucru și obișnuiește-te cu aceste 9 deprinderi sau comportamente specifice succesului. Astfel, te încarci cu energie și te dotezi cu instrumentele de marketing profitabil care să-ți mențină entuziasmul și să-ți crească înzecit șansele de reușită.