Aceste 55 de observații au fost desprinse din studii de caz, sondaje, teste, analize și cercetări derulate cu scopul de a îmbunătăți relațiile cu clienții, pe de o parte și eficiența investițiilor în marketing, pe de altă parte. Peste 4,000 de oameni de marketing, lideri în domeniile lor, au făcut dezvăluiri despre:

  • tendințele generale de schimbare în rolul marketingului;
  • modalitățile de abordare ale echipelor de specialiști în marketing, care au generat performanțe excepționale, reflectate în experiențele trăite de clienți;
  • informațiile și datele valoroase, care indică principalele canale de marketing digital, în ordinea priorității lor în preferințe.

Salesforce descrie în acest studiu situația marketingului în 2016, indicând modul în care-și măsoară performanțele echipele de top și felul în care-și determină succesul. De asemenea, tendințele de alocare a bugetelor de marketing spre campanii digitale devin prioritare. Pe primul loc se află mediile și platformele sociale.

Traseul unui client este desenat ca o hartă personalizată de cei mai mulți dintre experții în marketing cu rezultate excelente. Astfel, clientul este dirijat în mod activ și intuitiv, în funcție de nevoile și preferințele pe care le exprimă. Integrarea cu alte servicii devine tot mai importantă. Colaborarea cu departamentele de IT și vânzări devine vitală.

Pentru a putea ști în orice moment unde se află pe hartă un client, cei mai buni folosesc instrumente automatizate CRM, pe care contează inclusiv pentru proiecții și previziuni. Colaborarea rafinează calitatea informației, scurtând procesele decizionale și îmbunătățind influențele pozitive. Din acest punct de vedere, diferența relevantă dintre performeri și restul lumii este nivelul de utilizare al tehnologiei avansate.

În fiecare an, crește volumul de publicitate prin mobil, strategiile de marketing integrându-se în ansamblul sistemic răspunzător cu dezvoltarea afacerii. Fidelizarea personalizată a clienților ține cont de obiceiurile de consum ale fiecăruia. Ofertele devin exclusiviste, complementare și asociate.

Relațiile cu clienții, după vânzare, se reglează cu acuratețe, eforturile de social marketing fiind aliniate cu nevoia de a răspunde exigențelor clienților în cel mai scurt timp posibil. Valorile companiei determină experiențele trăite de clienți, iar comunicarea acestor valori se face unitar, pe aceeași tonalitate.

80% dintre echipele cu performanțe excepționale spun că publică de 2-3 ori pe săptămână conținut de marketing nou. Astfel, este limpede că marketingul de conținut este esențial pentru afaceri, având un randament semnificativ.

Practic, urmărind cele 55 de observații, poți doar să constați că echipele de succes adoptă un marketing colaborativ, bazat pe date concrete, operând asemeni chirurgilor cu instrumente de maximă precizie, integrând tehnologiile avansate și procesele contextuale într-un sistem strategic, menit să deseneze o hartă precisă a călătoriei și experiențelor prin care trece un client.