Invataturile din relatiile cu copiii pot fi aplicate cu succes in marketing si in afaceri, in general. Preiau si redau cateva idei de la Rob Hatch, care simplifica procesul de crestere, atat pentru un copil, cat si pentru o afacere.

Un copil de 11 ani poate avea o problema de viziune –  dificultati in a vedea calea catre o solutie pentru problema cu care se confrunta. Pentru a-i veni in ajutor, usurandu-i cautarile, iata in ce fel il poti scapa din incurcatura:

Solutia #1: Imparte proiectele mari in bucati usor de administrat, care pot fi asamblate pe calea spre succesul final.

De exemplu, cand vrei sa-si faca ordine in camera, poti sa-i spui copilului ca mai intai sa-si stranga hainele, apoi sa le impatureasca, apoi sa le puna la locul lor. Poti continua cu jucariile sau rechizitele imprastiate si poti chiar sa le grupezi pe categorii sau culori… si asa mai departe.

Solutia #2: Reaminteste-i succesele anterioare si valorifica-le, ajutandu-l sa faca fata noilor provocari.

Solutia #3: Ajuta-l sa-si imbunatateasca orizontul, sa vada optiuni in alte planuri, in alte directii si in alte cadre de referinta.

Uneori, o simpla schimbare a pozitiei poate ajuta, mutand privirea spre variante care anterior scapau din raza vizuala de actiune. In afaceri, poti gasi modele usor de adaptat in domenii complet diferite de activitate.

Solutia #4: Creste gradul de responsabilizare in luarea deciziilor si imbunatateste increderea reciproca prin oferirea de ocazii in care sa imparti castigurile, sa acorzi sustinere si sa ghidezi actiunile pregatitoare.

Un copil va fi mai atent cu cheltuirea banilor pe care i-a castigat, decat cu banii primiti ca alocatie. Ajuta-l, aratandu-i mai multe optiuni de a-i cheltui in mod eficient. Arata-i un plan detaliat, minutios, cu sectiuni si repere intermediare, pentru a-i usura alegerea.

Solutia #5: Pune intrebari si asculta raspunsurile. Vei afla cel putin un alt punct de vedere, vei descoperi un alt mod de a vedea lucrurile, intr-o alta lumina si cu detalii pe care, probabil, le-ai scapa din vedere.

Copiii ne pot invata multe lucruri, simplificandu-ne viata si usurandu-ne alegerile. In marketing ca si in afaceri si in viata, in general, mesajul este eficient atunci cand il intelege si un copil de 5 ani…idei de marketing de la copii