Azi avem a doua parte a listei cu 20 de idei de succes in afaceri, puse in aplicare de intreprinzatori tineri. Articolul este o traducere si adaptare a unui material publicat pe pagina de Internet YFS, dedicata tinerilor intreprinzatori cu succes in afaceri.

Aceste idei se regasesc si in cartile publicate de mine in 2010 si 2011. Iata, mai intai, o recapitulare a primelor zece idei de succes, descrise (cu surse cu tot) in articolul anterior:

1.    Comunica valoare – ce au de castigat clientii

2.    Fructifica orice ocazie de PR

3.    Fii personal

4.    Tine cont de imaginea de ansamblu

5.    Fii concis

6.    Pune mana pe telefon

7.    Insista cu rabdare

8.    Vinde mai mult vanzand mai putin

9.    Pune intrebari si asculta

10. Testeaza totul

Sa continuam cu ideile de succes ale celorlalti tineri intreprinzatori:

11. Asculta

“Deschide-ti urechile si inchide gura. Cei care asculta cel mai bine sint cei mai buni oameni de vanzari.” – Ethan Meyer, PitchBurner

12. Revino

“Daca afacerea ta are la baza serviciile, una dintre cele mai bune modalitati de a-ti creste vanzarile este sa revii la client la o saptamana dupa ce a beneficiat de un serviciu al firmei. Comoara va fi intotdeauna descoperita prin reveniri si vei arata si ca opinia lui despre serviciile tale conteaza cu adevarat.

In noua cazuri din zece, clientul va fi impresionat ca aloci timp ca sa-l suni si isi va face chiar atunci urmatoarea programare. Am realizat ca, in societatea actuala a automatizarii, clientii chiar apreciaza legaturile la nivel personal cu afacerea ta.” – Ashley M. Spiller, Body Wrap Express & Wellness Retreat

13. Creste rata de conversie

“Nu conteaza cati oameni sau potentiali cumparatori iti viziteaza website-ul, birourile sau salonul. Ceea ce conteaza este ce proportie dintre acestia se transforma in cumparatorii sau clientii tai. Asadar, concentreaza-te mai mult pe cresterea ratei de conversie, decat pe promovarea afacerii tale.

N-are niciun rost sa te promovezi, daca nu stii cum sa convertesti traficul.” – Ami Ahuja, Grand Perfumes

14. Cladeste relatii

“Oamenii vor sa faca afaceri cu oameni pe care-i cunosc si in care au incredere. Fa-te cunoscut in comunitatea ta si in domeniul tau de activitate ca persoana la care se merge pentru tipul tau de servicii.” – Greg Monterrosa, MyLLC, Inc.

15. Creeaza un proces de vanzari

“Fa ca finalizarea unei tranzactii sa devina un deznodamant previzibil al unui proces. Masoara-ti procentajele, astfel incat sa stii ce functioneaza si ce nu. Vei economisi timp, bani si nervi.”- Leo von Wendorff, Virtual Knowledge Workers

16. Stabileste preturi care sa-ti genereze venituri, nu sa vinda mai mult

“Este vital sa intelegi ca a vinde si a face bani sint functii diferite, chiar daca inrudite, ale afacerii tale. Daca nu castigi suficient din marjele practicate la vanzare, vei ramane intr-o bucla perpetua si periculoasa a unui flux financiar fragil.

O singura cheltuiala mare, neprevazuta, iti va da peste cap banii disponibili si iti va arata, dintr-o data, ca nu incasezi suficienti bani, pentru a cladi o rezerva financiara.” – Brian Wiedemann & Katie McCaskey, George Bowers Grocery

17. Dezvolta-ti reteaua

“Dezvoltarea unei retele de relatii este cea mai buna metoda de vanzari si recomandarea numarul unu pe care o poate utiliza un intreprinzator tanar. Cand esti la inceput, potentialii clienti si parteneri platesc pentru tine si pentru marca ta. Nouazeci la suta din vanzarile noastre provin direct din construirea si dezvoltarea de relatii.

Inscrie-te in Camera de Comert locala si fa-ti timp pentru intalnirile tale de dezvoltare a retelei de relatii. Va merita.” – Mark Annese, GreenBanana

18. Cunoaste-ti clientii

“Stii mult mai multe decat crezi despre clientul tau, pe baza lucrurilor pe care le-ati facut impreuna, ceea ce-i place, ce spune si cum interactioneaza cu tine si cu altii. Cand le acorzi suficienta atentie cumparatorilor (i.e. cercetari gratuite de piata), poti gasi potentiali clienti intr-o sala de bal, intr-o statie de metrou si chiar sa-ti dai seama unde i-ai putea gasi intr-o dupa-amiaza de sambata.

Cand iti cunosti clientii, nu-ti vei risipi timpul cu nimeni altcineva – nici macar in relatii cu cineva care nu te poate ajuta sa ajungi la ei.” – Lauree Ostrofsky, Simply Leap, LLC

19. Suna neanuntat la anumite ore

“Nu suna neanuntat in mijlocul zilei. Majoritatea oamenilor sint prea ocupati si deseori distrasi. Ai mai multe sanse sa-l prinzi la telefon pe cel care ia decizii fie la primele ore ale diminetii, fie tarziu, dupa-amiaza.” – Kelly Daugherty, Smashing Golf & Tennis

20. Educa-ti clientii

“Descrie partile esentiale ale modului in care functioneaza serviciile tale si cele ale concurentilor, pentru a-i da clientului instrumentele necesare orientarii si navigarii  printre scamatoriile oamenilor de vanzari, care deformeaza realitatea.

Explica-i clientului cum merg lucrurile in domeniul tau de activitate si ce sa caute, atunci cand alege o firma din domeniul tau. Explica-i cateva dintre tehnicile pe care le folosesti, fara sa pui pe tava <ingredientele secrete>. Totodata, asigura-te ca le faci recomandari sincere si sugestii, chiar inainte de a semna un contract.

Aceste lucruri construiesc in mintea clientului o imagine despre tine ca expert in domeniu, caruia ii pasa cu adevarat de clienti, gasind instrumentele potrivite pentru a le asigura succesul, ceea ce, desigur, faci.” – Joel Gross, Coalition Technologies

Sper sa-ti fie utila aceasta lista de idei de succes si confirmarile ca ele functioneaza. Daca iti plac sau daca ai si tu idei de succes, te invit sa le impartasesti celorlalti intreprinzatori aflati in cautarea metodelor de marketing profitabil. Ce zici?

 

Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on LinkedInShare on Google+