În ultima vreme, am discutat despre elementele unui marketing profitabil cu câteva persoane interesate de ”vărul” SEO. Este acel văr mai mare, mai deștept și mai puternic, care știe și poate face o mulțime de lucruri.

De la el înveți multe, te lasă deseori cu gura căscată de admirație, făcând ceea ce ți se pare imposibil. Într-un cuvânt, ”vărul” SEO este un magician.

Am să intru în subiect fără să insist asupra definițiilor unor termeni, pentru că fie aceste definiții te ajută prea puțin să îți atingi obiectivele, fie, dacă ții neapărat să le afli, le poți găsi online cu destulă ușurință.

Sunt foarte multe lucruri care contează pentru ”vărul” SEO, pentru a obține cele mai bune rezultate, cât mai rapid. Despre cele mai multe am citit și am învățat să le aplic singur.

Am urmat cursuri și am pus în practică literă de literă și pas cu pas tot ce am reținut din ele. Cel mai important lucru pe care l-am învățat este că… acest proces este unul continuu.

Principalele două lucruri legate de marketing profitabil pe care le-am învățat de la ”vărul” SEO sunt conținutul și legăturile. Îți recomand să te concentrezi asupra lor, înainte de a intra în alte detalii și operațiuni sofisticate pe care SEO le poate face pentru tine.

Conținutul începe cu un titlu, așadar atenție la relevanța titlului pentru roboții de indexare ai motoarelor de căutare și pentru cititorii sau publicul tău țintă.

Orice modificare minoră poate avea efecte importante asupra rezultatelor, începând de la denumirea domeniului de Internet ales și până la legătura dintre această denumire și ceea ce oferi, concret, cititorilor.

Dacă ești avocat, de exemplu, domeniul va include ceva legat de avocatură, titlul va urma același curs, iar cuvintele sau expresiile cheie se vor alinia acestei idei, pentru a obține rezultate mai bune.

Astfel, am ajuns la cuvintele sau expresiile cheie, pe care este bine să le folosești cu măsură în conținut. Cu alte cuvinte, să le distribui echilibrat, fără excese dincolo de limitele logicii, care pot duce la reacții adverse din partea motoarelor de căutare, din punct de vedere al indexării.

Un instrument gratuit și deosebit de util este Google keyword tool. Găsește, pentru început, patru-cinci cuvinte cheie pentru domeniul tău de activitate. Verifică-le folosind acest instrument, pentru a afla numărul de căutări după acele cuvinte cheie și numărul de pagini care le folosesc deja.

Sugestie: folosește cuvintele tale cheie mai ales la începutul și la sfârșitul textului (primul și ultimul paragraf).

Folosește acele cuvinte cheie pentru care Google keyword tool îți arată parametri optimi de căutare. Pune-le în domeniul tău de Internet, în meta-titlu, în H1 și în H2, în titlurile și textele alternative folosite pentru imagini, în etichete, precum și în conținutul paginii. Repet, definițiile acestor termeni pot fi ușor găsite online.

Al doilea lucru important pentru SEO sunt legăturile și mai ales legăturile externe către paginile tale – toate paginile websiteului tău. Contează și legăturile interne către pagini exterioare, însă primele sunt, de departe, mult mai importante.

Apoi, contează și de unde vin aceste legături – cele mai valoroase sunt cele care vin spre paginile tale dinspre pagini cu Page Rank cât mai bun, cu trafic în volume mari, pe care motoarele de căutare le consideră a fi surse de prestigiu și demne de încredere (pagini de știri, pagini de tip .gov sau .edu).

Elemente SEO de marketing profitabil

”Vărul” SEO poate face mult mai multe pentru tine, însă deja am scris destul de mult și risc să te plictisesc cu atâtea detalii tehnice. Ține minte un lucru esențial, pentru final: motoarele de căutare indexează separat fiecare pagină a site-ului tău. Așadar, aplică aceste elemente de marketing profitabil pentru toate paginile siteului, ca și cum ar fi independente.