Vacantele par sa fie tot mai scurte in fotbal, in toata lumea: Campionatul Mondial de Fotbal feminin, Copa America, preliminariile pentru cupele europene, Supercupa Romaniei si, cireasa de pe tort, reluarea Ligii Nationale.

Promoveaza-te prin sport, vei avea de castigat!

Canalul de televiziune Fox a castigat 40 de milioane $ in 2015 de pe urma publicitatii legate de Campionatul Mondial de Fotbal feminin, adica de 5 ori mai mult decat ESPN in 2011. Neoficial, o reclama de 30 de secunde in finala a ajuns la 500,000 $.

Sumele au fost investite in principal de companii din domeniul spectacolelor, asigurarilor si auto. Fox are planuri mari, pana in 2026 asigurandu-si drepturile de transmisiune Tv pentru mai multe competitii majore, conform sursei (AdWeek, engleza) de aici.

Sportul face audienta, audienta din sport este fidela si profitabila

De exemplu, audienta in social media pentru FC Barcelona este – tobe – trompete – 116,168,676 (peste 85 milioane prin Facebook, plus YouTube, Instagram, Twitter si Vine). Real Madrid numara 113,078,803 de fani, mina de aur pentru sponsorii Adidas si Emirates.

Topul creatorilor de senzatii cu valoare de stire in fotbal continua: Manchester United strange peste 65 de milioane de admiratori din toata lumea prin Facebook, 5,4 milioane prin Twitter si peste 5 milioane de vizitatori unici pe manutd.com in fiecare luna.

Actiunile lor de marketing vizeaza comunicarea cu cat mai multi admiratori din toata lumea. Organizeaza jocuri amicale in Asia, la turnee si evenimente caritabile. Simulatoarele electronice castiga teren (si bani) si exista o platforma Tv dedicata exclusiv fanilor, inca din 1997, cu peste 100,000 de abonati, disponibila in 94 de tari.

Cum castigi, promovandu-te prin sport?

Pana acum, ai aflat “de ce” promovarea prin sport este castigatoare: genereaza senzatii, emotii, sentimente puternice si angajament – exact ceea ce-si doreste publicul. Sportul comunica direct, impresioneaza, distribuie putere, vitalitate, recreaza – asa cum spun si acesti experti.

In afara de fotbal, publicul este atras si de tenis. Rafael Nadal are o “amprenta” social media de 22,465,779 urmaritori (Facebook, Twitter, Instagram), Roger Federer17,572,212 si Maria Sharapova16,724,016. Simona Halep are 1,1 milioane de admiratori doar pe Facebook.

Promovarea sociala pentru aceste personalitati are efecte asupra unor marci ca Nike, Drasanvi, Lindt, Mercedes, Evian, Avon, Porsche, Samsung, Seiko, Peugeot, Uniqio si asa mai departe, conform unui grafic disponibil aici.

Ce zic studiile de piata?

Conform unui studiu realizat de Mintel, 74% dintre barbati declara ca au urmarit un sportiv profesionist in ultimul an, comparativ cu 49% dintre femei. Excelenta sportiva se asociaza pozitiv cu produsele promovate, conform acestui articol.

Spre final, iata aici o selectie de campanii excelente de promovare prin sport: Gatorade, Nike, Reebok, ONU (programul impotriva foametei), UNICEF, EA Sports si altele. Exista mai multe strategii pe care le poti pune in aplicare imediat, pentru a te promova cu succes prin sport. Se pot plia pe orice buget. Ai de facut un singur lucru: sa incepi!

Evident, cand vrei sa folosesti timpul si cunostintele celor care au testat astfel de strategii cu succes, este suficient sa-mi trimiti un email. Daca ai prieteni carora le-ar fi de folos sa citeasca randurile de mai sus, da-le si lor de stire (distribuie). Succes!

P.S. Dupa 10 ani, nationala de handbal masculin-tineret s-a calificat la Campionatul Mondial. Azi este plecarea in Brazilia, succes spre medalii!