E la moda brandul: sa fie oare el semn al unui marketing profitabil? Un prieten s-a apucat demult de partea grafica, personalizandu-si produsele cu aceeasi marca.

Ideea unei marci este destul de complexa, ar trebui sa cuprinda tot ceea ce reprezinta marca in mintea cumparatorilor.

Scopul final este cresterea vanzarilor, prin fidelizare, odata ce potentialii cumparatori recunosc marca si o apreciaza mai mult decat pe cele ale concurentilor.

Cartea lui Sergio Zyman – “Sfarsitul publicitatii asa cum o stim” este plina de exemple, inclusiv despre marci cunoscute in toata lumea, de la Coca-Cola, la Audi si asa mai departe, care cheltuie sume impresionante pentru publicitate si, implicit, investesc in marketing profitabil.

Sint incluse greseli de strategie, redefiniri ale marcilor, astfel incat sa corespunda nevoilor in schimbare ale cumparatorilor. Evident, apar si exemple de succes, strategii castigatoare, benefice atat pentru titularii marcilor, cat si pentru consumatori.

Este o carte de referinta in multe privinte, pentru ca se refera la modul in care iti faci publicitate, care, printre altele, inseamna sa vinzi mai mult, mai multor oameni, pentru mai multi bani.

Brandul, in definitia lui traditionala,  inseamna prea putin pentru Sergio Zyman, fost Manager de Marketing sau Manager General, cu o experienta de peste 30 de ani, trecut pe la Procter & Gamble, McCann Erikson, Coca-Cola, Pepsi.

Zyman conduce acum propria sa firma de marketing. Pentru el e clar ca brandul sau marca inseamna mult mai mult si cuprinde mult mai mult decat o emblema si o denumire, pe care sa mizezi ca vor fi recunoscute, iar, pentru ca sunt recunoscute, presupui ca vor si vinde, automat.

Daca tu intelegi ce vrei sa spui cu marca ta, gresesti sa presupui ca, in acelasi timp, si cumparatorii inteleg exact acelasi lucru.

La noi, inca sint majoritare cazurile in care clientii agentiilor de publicitate sau ai specialistilor in branding sunt sfatuiti sa-si afiseze numele si logo-ul pe stadioane, panouri uriase, bannere zburatoare, la TV si la radio si apoi… sa astepte, rabdatori, sa vada ce se intampla, pentru ca, in timp, li se promite ca recunoasterea va veni…scopul ar trebui sa vinzi, nu sa-i faci pe oameni sa fie constienti ca existi.

Este vital sa masori rezultatele fiecarui efort de marketing, daca vrei sa ai un marketing profitabil.

Este esential sa continui sa comunici despre elementele care compun marca ta si sa faci acest lucru prin toate mijloacele de comunicare pe care le folosesti.

Si secretara (sau persoana care raspunde la telefoanele date de clienti sau potentiali cumparatori) face parte din caracteristicile de brand, impreuna cu oamenii tai de vanzari si oamenii din toate punctele de contact cu acestia (relatii cu clientii, suport tehnic, etc).

Asa cum spunea Jan Carlzon, acestea sunt adevaratele Momente ale Adevarului, parte integranta din marca ta.

Explica si educa permanent atat publicul tinta – dand informatii despre viziunea ta, produsele si serviciile tale – cat si angajatii, asigurandu-le pregatire continua. Si asa, te vei inscrie pe drumul spre succes, folosind strategiile unui marketing profitabil.