Instrumentele de marketing profitabil sunt la îndemâna tuturor. Firmele mici pot pune în practică metode care să le aducă mai mulţi clienţi, cu costuri reduse. Azi, despre o spălătorie auto, situată convenabil, pe traseul zilnic dintre casă şi serviciu.

Primul instrument de marketing profitabil este oferta specială pentru spălare exterior+interior, la un preț mai mic, decât luate separat. În plus, când optezi pentru servicii complete, primești şi o băutură răcoritoare gratuită.

Ce ar mai putea face spălătoria auto pentru a atrage mai mulţi clienţi?

Ar costa destul de puţin să realizeze nişte fluturaşi, pe care să-i distribuie în zona în care funcţionează – ca peste tot în Bucureşti, şi zona lor e plină de maşini parcate. E important ca fluturaşul să aibă un titlu atrăgător, care să includă un beneficiu de care se bucură clienţii spălătoriei.

De asemenea, ar fi bine să includă o ofertă irezistibilă şi, de ce nu, câteva mărturii de la clienţii fideli. Oferta irezistibilă este cea care-i determină pe potențialii clienți să gândească „ar fi absurd să ratez o asemenea ocazie”.

Apoi, ar putea să preia instrumentele de marketing profitabil folosite de alte firme, din acelaşi domeniu sau din domenii diferite. Un astfel de exemplu ar putea fi folosirea unor taloane pentru fidelizare, oferind un bonus la un anumit număr de spălări.

Astfel, după 10 spălări, să zicem, clientul ar putea beneficia fie de o spălare gratuită, fie de un serviciu suplimentar oferit cadou, fie de un voucher pentru achiziţia unor accesorii auto. Acest lucru este aplicat cu succes de benzinării sau de alte firme de servicii auto.

O altă spălătorie, cu servicii ceva mai scumpe, pune în maşină o coală de protecţie pentru preşuri. Pe coală sînt imprimate adresa şi numărul lor de telefon. De asemenea, la finalul spălării, un supraveghetor verifică atent cât de bine au lucrat cei care au spălat maşina, atât la exterior, cât şi la interior.

În plus, au folosit un odorizant de interior plăcut, din partea casei. De asemenea, au un local micuț, în care poți bea o cafea sau un suc, în timp ce citești ziarul și mașina este spălată. Încasări suplimentare (vânzări încrucișate) realizate simplu și profitabil.

Alte surse de venit, în funcție de spațiu, de utilaje și dotări, pot proveni din servicii anexe asigurate clienților – schimbul anvelopelor și pregătirea mașinii pentru iarnă, depozitarea anvelopelor de schimb, vulcanizare, parcare, accesorii auto (ștergătoare, preșuri, truse tehnice) și consumabile (lavete, raclete, lichid pentru spălarea parbrizului).

Aceste metode se aplică uşor şi rapid, cu costuri reduse. Ele pot contribui atât la creşterea numărului de clienţi, cât şi la fidelizarea clienţilor existenţi, generând încasări şi, implicit, profituri mai mari.

Cu mici ajustări şi adaptări, astfel de instrumente ale unui marketing profitabil pot fi aplicate cu succes şi de alte firme – de service auto, piese şi accesorii auto sau din alte domenii de activitate.