Această temă de marketing profitabil pleacă de la știrile pe care le auzim destul de des în ultimii ani. Perioada numită generic ”recesiune” sau ”criză” economică aduce în prim plan o baterie de ”teste de stres” menite să simuleze situații limită.

Cu alte cuvinte, se verifică elasticitatea unui sistem și capacitatea de rezistență la anumiți factori cu acțiune extremă, blocaje, sincope sau… infarct.

Orice organizație economică funcționează asemeni unui organism, inclusiv o firmă, oricât de mică ar fi. Diversele departamente sau persoane angajate în firmă îndeplinesc roluri similare cu cele ale unor organe ale corpului uman. Specialiștii din sistemul bancar concep și aplică ”teste de stres” în condiții de laborator, fără riscuri.

Concluziile sunt însumate în diagnostice care presupun anumite tratamente – adică adoptarea unor măsuri de precauție sau de remediere pentru zonele vulnerabile ale activității.

În același fel, poți să-ți supui unor ”teste de stres” propria afacere. Vezi care sunt factorii vitali de influență pentru rezultatele pe care le obții și creează condițiile de laborator necesare pentru a simula diferite scenarii de evoluție pentru afacerea ta.

Nu orice strategie, metodă sau instrument de marketing este profitabil – adică produce încasări mai mari decât cheltuielile pe care le presupune aplicarea respectivei strategii, metode sau respectivului instrument.

Așadar, poți testa care dintre strategiile aplicate îți aduc profit și care nu – eliminându-le sau ajustându-le pe cele din urmă.

De exemplu, să zicem că te promovezi prin fax și prin pliante distribuite direct la adresele potențialilor cumpărători. Campania prin fax generează profit, aducând încasări mai mari decât cheltuielile, iar campania de promovare prin pliante generează pierderi, cheltuielile de producție și distribuire fiind mai mari decât încasările suplimentare obținute prin distribuția de pliante.

Ai două opțiuni: fie afli ce element poți ajusta pentru a obține profit și din pliante, fie renunți la pliante.

Aplică aceeași analiză și celorlalte segmente ale afacerii tale, fie că au legătură cu investițiile tale în strategii de marketing profitabil, fie că țin de resursele umane ale firmei tale sau de utilizarea resurselor materiale de care dispui. Află răspunsul la întrebarea: „Ce s-ar întâmpla, dacă…?”

Și în economie, ca și în medicină prevenirea este mai importantă decât tratamentul unei afecțiuni. Concentrează-te asupra acelor metode de marketing pe care le-ai testat și care ți-au adus profit, investește în ele mai mult, testează diferite variante astfel încât să descoperi eventuale îmbunătățiri și renunță imediat la metodele care eșuează, oricât de dragi ar putea să-ți fie.

stres si marketing profitabil

stres si marketing profitabil

Ține minte, marketing profitabil înseamnă încasări mai mari decât cheltuielile aferente oricărui instrument pus la lucru, dincolo de câștigurile iluzorii de ”imagine”, care nu-ți pun niciun leu în plus în buzunar.