Folosirea unor practici, metode și tehnici de comunicare cu clienții se va schimba dramatic după 20 de ani, ca urmare a intrării în vigoare a Regulamentului privind Protecția Datelor Personale (GDPR) din 25 mai 2018. Cu alte cuvinte, mulți dintre cei care ți-au trimis emailuri până acum vor fi nevoiți să-ți ceară iar consimțământul sau să aibă un temei legal sau contractual pentru a continua să-ți trimită mesaje. La fel, prin poștă, telefonic, SMS sau altă formă care presupune utilizarea unor date personale ( atât de simple, ca nume și prenume).

Schimbările spectaculoase din marketing vor afecta mai ales firmele care fac trafic de date personale, trăind din acest tip de activități, fie că vând, fie că închiriază liste cu date personale către comercianți cu intenții dintre cele mai bune… sau mai puțin bune, unii dintre ei. STOP. Reset. Regulile jocului se schimbă după 20 de ani, timp în care tehnologia a avansat în salturi gigantice.

Aceleași schimbări vizează utilizarea datelor personale pentru o perioadă limitată de timp, în scopuri bine justificate pentru cei care le colectează, chiar dacă obțin consimțământ. Retragerea acordului va trebui să fie la fel de simplă ca și acordarea lui. Acest lucru va dinamiza piața datelor personale, care pot fi șterse sau modificate oricând, făcându-le inutilizabile sau invalide. Dacă am adresa ta de email, va trebui să actualizez periodic lista, înainte să-ți trimit un mesaj nou… de exemplu (după o perioadă nedefinită de GDPR, deocamdată).

Prin urmare, așteaptă-te la o pauză. Mai puține articole publicate, mai puține situații de monitorizare a traficului web și activității tale online, mai puține emailuri. Vor fi mai multe reclamații, vor apărea și scandaluri, știri, precizări, situații neprevăzute și așa mai departe. Cookies se vor schimba, Google Analytics, social media, multe vor fi altfel. Unii spun că se vor opune, de exemplu ICANN. Rămâne de văzut.

Pentru a valorifica timpul în cel mai util și plăcut mod cu putință (în marketing), revin la recomandarea de a parcurge și absorbi cu folos cât mai mult din cele peste 800 de ore de interviuri, seminarii, recomandări, ghiduri și soluții oferite gratuit de Jay Abraham și accesibile aici: http://abraham.com/50shades. Unic, expert recunoscut de unele dintre cele mai mari firme din lume, fără să ceară nimic acum – fără costuri, fără obligații, fără condiții.

Spor la lectură și vizionare! Recomandările lui rămân valabile, chiar și după schimbări atât de spectaculoase ca normele GDPR privind protecția datelor personale. Pregătește-te pentru o lume și mai interesantă a marketingului, după 25 mai 2018, în UE, în SUA și nu numai. Giganții și-au actualizat deja procedurile, politicile, practicile și instrumentele de lucru. Tu te-ai informat? Știi dacă ți se aplică, în ce fel și ce este nevoie să schimbi? Dacă ai nevoie de ajutor, caută-mă! Succes!