Care este importanţa utilizării unui sistem de marketing profitabil?

Iată scurtă poveste legată de curiozitatea specifică vârstei copilăriei.

Copiii obişnuiesc să se joace cu tot felul de lucruri din casă, pe care le transformă în jucării şi le includ în jocurile lor, alături de soldăţeii nelipsiţi, maşinuţele şi cuburile Lego.

Ceasurile deşteptătoare erau printre favoritele unor copii – e vorba de cele mecanice, cu arc, de odinioară, care acum sînt înlocuite de ceasuri electronice, cu baterii.

Curiozitatea făcea ca orice ceas să fie desfăcut în părţi cât mai mici, pentru a vedea cum acţionează mecanismul, cum se declanşează soneria la ora fixată, care sînt mişcările arcului de strângere şi aşa mai departe.

Apoi, fiecare piesă avea un rol în jocul imaginat şi pus în practică. De obicei, scopul era câştigarea unor „bătălii” între armatele puse faţă în faţă, pe covor, iar piesele ceasului erau fie obstacole, fie elemente „surpriză” de diversiune sau arme formidabile.

Iniţial, acele piese de ceas făceau parte dintr-un sistem care avea ca scop să indice ora exactă şi să declanşeze o sonerie la ora fixată. Odată demontate, ele capătă alte roluri, în cadrul sistemului imaginat de copil pentru a se juca, pentru a-și atinge scopul.

Conform definiţiei DEX, un sistem este un ansamblu de elemente (principii, reguli, forțe etc.) dependente între ele și formând un tot organizat, care pune ordine într-un domeniu de gândire teoretică, reglementează clasificarea materialului într-un domeniu de științe ale naturii sau face ca o activitate practică să funcționeze potrivit scopului urmărit.

Această definiţie, valabilă pentru un ceas, se aplică şi în cazul unui marketing profitabil. „Piesele” sînt alăturate pentru a alcătui un ansamblu care să urmărească un scop – creşterea vânzărilor şi a profitului.

Elementele sistemului de marketing profitabil sînt strategiile, metodele şi instrumentele puse laolaltă şi acţionate astfel încât să genereze mai multe solicitări, să transforme mai multe solicitări în vânzări şi să maximizeze valoarea clientelei.

E important să cunoşti care sînt strategiile de marketing eficiente, să îţi însuşeşti un minim de informaţii teoretice din domeniul marketingului. E vital să ştii cum să le pui în aplicare.

Oricât de bine te-ai pregăti, citind cărţi, participând la cursuri sau seminarii, valoarea informaţiilor va fi exploatată numai atunci când pui în practică şi testezi cunoştinţele dobândite. Ideal ar fi să aplici ceea ce alţii au testat deja înaintea ta şi au demonstrat că funcţionează.

Sistemul de marketing profitabil este eficient atunci când are un caracter continuu, aşa cum un ceas arată ora exactă zi după zi, lună de lună, în fiecare an. Asigură-te că-i dai sistemului energie aşa cum bateriile alimentează ceasurile, acordându-i atenţia cuvenită şi făcând, uneori, reglajele necesare.

sistemul de marketing

Poţi elimina cele mai multe dintre riscurile pe care le presupune aplicarea sporadică a unei singure strategii, a unei singure metode sau a unui singur instrument de marketing profitabil.  Succesul unui marketing profitabil este garantat, atunci când piesele sale sînt elemente integrante ale unui sistem!