Despre SEO se poate scrie mult si usor. De ce un post de radio nu-si pune frecventa pe propriul website si pe pagina de Facebook, cati ascultatori pierde?

 Cred ca radioul se asculta cel mai mult in masina. Ar fi mai usor sa introduci o frecventa in memoria aparatului, decat sa cauti postul dorit de radio, mai ales daca receptia e mai slaba si postul e sarit la cautarea automata.

 SEO functioneaza asemanator, un motor de cautare te ajuta sa gasesti ceea ce iti doresti… cu conditia ca informatia sa apara pe Internet (cam greu sa lipseasca, eventual daca esti original si cauti o expresie de genul 387gtfjH4%).

Asadar, daca pagina ta de Internet este despre 387gtfjH4% si include aceasta expresie in continut, se discuta despre ea, exista activitate, rumoare, interes si legaturi cu ea, atunci pagina ta va fi gasita de oricine cauta 387gtfjH4%.

Mai mult, daca ai o vechime suficienta si o relevanta semnificativa, vei fi gasit in prima pagina de rezultate (ma rog, pentru 387gtfjH4% s-ar putea sa fii chiar singurul rezultat gasit… dar, nu se stie niciodata!).

In plus, daca mai multe surse respectabile de pe net (adica pagini de referinta, cu trafic urias) te considera expert in 387gtfjH4%, atunci vizibilitatea ta va fi insotita de sustinerea acestor surse si va creste PR-ul tau – pardon, al paginii tale.

PR inseamna Page Rank – o chestie inventata de Larry Page, un algoritm de analiza, pe o scara de la 1 la 9 (parca), menita sa masoare cat de faimoasa este pagina indexata (de exemplu, YouTube are PR 6; ProTv are PR 6, CNN are PR 8).

Stai fara frica, PR-ul asta poate costa o gramada de bani pe care poti sa-i economisesti: relevanta ta conteaza doar pentru potentialii clienti si clientii tai, cei mai importanti din lume.

Ma rog, daca esti Adidas, cu PR 6, are importanta, fiindca au clienti in toata lumea – dar eu scriu pentru tine, nu pentru Adidas… acolo exista armate de oameni de marketing si am convingerea ca un batalion se ocupa doar de PR – de acest PR.

Pentru tine conteaza sa fii gasit de cei care cauta pe Internet produse sau servicii ca ale tale. Optimizarea presupune ca, atunci cand cauta termopane, sa te gaseasca, de preferat in prima pagina de rezultate… daca vinzi termopane, evident!

Cum faci asta? Hmmm… usor! Cel putin, asa ti-ar putea spune zeci de experti SEO, gata sa-si puna talentele si timpul in slujba ta imediat.

Cat costa? Cat cuprinde! Adica unul va cere 10 lei, altul 100 si altul 5,000 (asta e secretos, isi da importanta, vorbeste putin, este mereu ocupat, pretios, il deranjezi, daca il intrebi ceva)…

Ce rezultate garanteaza? Marea cu sarea! TOTUL – ce, prima pagina – prima pozitie pe prima pagina! Cand? Yesterday… there was such an easy game to play… all my troubles seemed so far away….

Ok, iar te-am speriat… se poate face, cu rabdare, cu costuri rezonabile, migala si atentie. Poti s-o faci si pe cont propriu – Internetul abunda de informatii si instrumente gratuite.

Esential este sa intelegi ca SEO este un proces dinamic, continuu si flexibil. Regulile se schimba rapid, centrele de putere se redimensioneaza (citeste despre Penguin si Panda, daca ai timp si curiozitate).

Este important sa faci SEO cu obiective clare, in timp si indicatori specifici – daca vrei sa urci de pe pozitia 150 pe pozitia 9 in 10 zile, s-ar putea sa coste foarte mult si sa ratezi obiectivul (ceri garantii, cand contractezi experti externi?)

Cred ca un orizont acceptabil de timp pentru rezultate SEO este de cel putin 3 saptamani. In cazuri exceptionale, se poate si mai repede. Cu un detasament de tineri injectati cu cofeina, totul este posibil.

Daca vrei sa stam de vorba pe tema asta… stii cum sa dai de mine – email, comentariu aici, Facebook, telefon… poate ai alte teme, in afara de SEO, de discutat… sau idei… sau poate esti de alta parere…