Folosesti povesti personale?

Poti gasi online o sumedenie de carti, studii, articole, infografice, statistici si tone de informatii despre tot felul de resurse de marketing, mai putin despre resursele umane. Ce-i de facut?

Acum cateva zile a aparut o intrebare care m-a pus in incurcatura (un pic): ai prezentat studii de caz? Studiile de caz sint acele situatii concrete, descrise personal, in circumstante comune, repetabile, cu care se pot identifica usor potentialii tai cumparatori.

Sint o multime de articole pe acest blog in categoria “Exemple de marketing aplicat”… insa cate dintre ele sint, cu adevarat, studii de caz, povesti umane, personale ale unor clienti, in situatii specifice?

Zece exemple de impact maxim

Iata-le aici.

Sint zece exemple din viata reala, despre rolul oamenilor in marketing, prin modul in care au inteles ce inseamna relatiile cu clientii.

Ar fi imbucurator sa poti gasi astfel de exemple in afacerea ta si sa le poti impartasi potentialilor cumparatori.

Ar arata cum intelegi tu relatiile cu clientii si importanta pe care o acorzi resurselor umane, inclusiv in activitatile de marketing.

Cele zece exemple sint in limba engleza si sint prefatate de un citat graitor din Benjamin Franklin: “Bine facut este mai bine decat bine zis”.

O vorba buna face mult, insa o fapta buna este de o mie de ori mai importanta.

De ce sint cumparatorii sensibili la povestiri despre serviciile excelente?

S-ar putea sa fie un factor de motivare, sa afle din cand in cand ca, totusi, mai exista firme carora le pasa de clientii lor, de oamenii din spatele banilor incasati.

Poate, doar poate, vei gasi pilde pe care sa le impartasesti oamenilor tai, transformandu-i in bine, ajutandu-i sa contribuie si ca resurse umane de marketing.

Uneori, asta poate sa insemne, efectiv, sa te pui la mintea copiilor, dupa cum vei vedea in exemplul referitor la un supermarket si raspunsul oferit unei fetite de trei ani jumate.

Alteori, poti incanta un oaspete, asa cum a facut un hotel, care i-a daruit un ceas desteptator unei doamne, aflata acolo pentru al treilea an consecutiv, la o conferinta anuala de specialisti.

De altfel, despre astfel de mici dovezi de atentie mai poti citi si aici, dupa o experienta personala. Cat de usor si cat de eficient poate fi?

Faci totul sau doar zici ca faci totul pentru clientii tai?

Multe firme spun ca fac totul pentru clienti, ca ofera calitate exceptionala, servicii prompte, insa perceptia clientilor acelorasi firme este cu totul alta.

Resursele umane in marketing pot face diferenta si in situatiile obisnuite, de zi cu zi, nu doar in cazuri exceptionale. Lucrurile mici, gesturile aparent nesemnificative conteaza.

Deseori, poate fi nevoie de eforturile combinate ale unei echipe, pentru a face un gest iesit din comun pentru un client. Pe scurt, relatiile cu clientii ar trebui sa fie o placere, nu un chin!

Asigura-te ca oamenii tai pot raspunde pozitiv unor situatii inedite, pregateste-i permanent si inspira-i, aratand cat de pretuiti sint clientii, foloseste exemple in care resursele umane in marketing fac diferenta.