În două dintre articolele anterioare m-am referit la resursele mele de marketing profitabil şi la profesioniştii ale căror recomandări le urmez.

Am avut ocazia să folosesc şi să experimentez pe propria mea piele şi alte opinii de experţi. La cei despre care am scris aici se adaugă David Frey, cu cei 12 paşi simpli la care m-am referit de curând. Însă favoritul meu este, de departe, Ryan Deiss.

Ceea ce l-a plasat pe locul 1 în propria mea ierarhie au fost rezultatele pe care le-am obţinut aplicând recomandările lui. Concret, acest blog personal împlineşte curând un an. În trei săptămâni după lansare,  o căutare pe Google după expresia “marketing profitabil” afişa blogul meu pe primele patru poziţii din rezultatele căutării, pe prima pagină de rezultate, dintr-un total de 300,000. Pe locul 5 se clasa pagina în care promovez exclusiv una dintre cărţile gratuite de marketing profitabil, “De ce deseori marketingul eşuează şi cum îl poţi remedia” (www.marketingprofitabil.ro). Clasările se referă la trafic gratuit sau organic, excluzând din capul locului campanii de promovare (adwords, bannere, etc).

Azi, numărul de rezultate la ora la care scriu este de 508,000 iar locurile ocupate de articolele şi cartea mea sunt tot primele cinci, pe prima pagină de rezultate. La cele 5 se adaugă şi un link sau banner care face parte din campania AdWords pe care am lansat-o în urmă cu două săptămâni.

Scriu acest lucru pentru că am aplicat ceea ce am învăţat de la Ryan Deiss. Îl recomand cu căldură. Şi pentru că îl urmez în recomandările sale, campania AdWords e structurată tot după ceea ce el a testat înainte de a promova altora. Iar rezultatele sunt de-a dreptul fantastice!

Monitorizez cu Google Analytics (e gratuit) evoluţia vizitelor pe site-urile mele, iar traficul a explodat, pur şi simplu, cu creşteri de peste 1800%. Repet, au trecut deja 14 zile de la demararea campaniei AdWords, cifrele de azi arată astfel de creşteri. Mai mult, aplicând un alt secret dezvăluit de Ryan Deiss, rata de conversie a crescut de peste 5 ori. Altfel spus, din totalul vizitatorilor, de cinci ori mai mulţi oameni descarcă acum cartea gratuită pe care o ofer.

Concluzia: pentru mine, până acum, Ryan Deiss e cel mai bun, v-am arătat de ce. Cel mai important lucru este însă că fiecăruia i se potrivesc anumite recomandări, anumiţi specialişti le sunt mai utili decât alţii, mai renumiţi poate, dar care sunt mai greu de înţeles, de descifrat. Esenţa este punerea în practică, testarea instrumentelor de marketing profitabil despre care înveţi.