Il recomand… despre asta este vorba, despre ceea ce recomand. Un pictor spunea – aproximativ – ca toata lumea admira lucrarile sale, insa nimeni nu cumpara (unii credeau ca ar putea fi mai scump decat si-ar permite).

De regula, ceea ce recomand este gratuit. Asa va fi si acum. Imi pasa si imi doresc ca recomandarile pe care le fac sa fie utile cuiva. Asta este firea umana, avem mereu nevoie de confirmare, inca de mici. Este frustrant sa vrei sa faci bine si sa nu stii daca ai reusit – sa nu stii, este mai rau decat sa stii ca ai esuat.

Atunci, cel putin, ai putea sa indrepti si sa incerci din nou. Asa ca zi-mi, daca iti sint de folos sau nu!

Am auzit un om spunand ca publicitatea seamana cu incercarile de a lipi sosetele de tavan – este greu sa stii dinainte care se va prinde.  Fac cele mai bune recomandari de care sint in stare pentru clienti, sint cu atat mai atent cu cat sint platit pentru asta.

Si totusi… unii nu tin seama de ceea ce au platit, iar rezultatele intarzie sa apara. Cel putin, acele rezultate pe care eu mi le doresc pentru ei. Asa o fi lumea?

Am descoperit zilele acestea un pictor de-al nostru, in viata, cu lucrari incredibil de frumoase. Precizez ca nu am studiat artele, insa imi plac lucrarile lui, din cale-afara.

Totusi, cand cineva i-a facut o oferta generoasa, fara sa i se ceara, s-a aratat dispus sa ofere un discount: suma i s-o fi parut prea mare, valoarea muncii sale in ochii ofertantului i s-o fi parut exagerata… uite-asa ne coacem singuri painea amara a dezamagirii.

In fine, prins de propriile mele ganduri, am consumat jumate din spatiul pe care ma gandeam sa-l aloc unor recomandari. Au legatura cu discutii telefonice purtate saptamana trecuta, cu e-mailuri trimise care inca asteapta raspuns, cu intalniri pe care le-am avut fata in fata, promitatoare, ramase in suspensie, cu viata profesionala si personala de zi cu zi a unui om obisnuit.

Recomand azi cateva instrumente gratuite, banale pentru unii, care au auzit demult de ele, noi pentru altii, care se tem ca viata reala este mai complicata decat este ea, de fapt. Fii fara frica, (aproape) orice este posibil!

Ai nevoie de ceva resurse, totusi, chiar daca spun eu ca aceste instrumente sint gratuite. O alta zicere spune ca nu se poate sa obtii ceva si repede, si bun si ieftin – doar doua din trei. Asa ca, daca recomandarile mele sint bune si gratuite, inseamna ca s-ar putea sa dureze pana le poti aplica la adevarata lor valoare.

Stii ceva? Prinde gustul, cel mai greu este sa incepi… si sa termini. Drumul este deseori intortocheat, dar este primul lucru pe care il uiti.

Asadar, recomand WordPress, pentru a-ti construi un site, un blog, fie ca vrei sa pui imagini, text, combinatii de imagini si text sau altceva. Multe facilitati pe care le accesezi intuitiv, o sectiune bogata de ajutor, forumuri si articole despre cum sa… Intr-un cuvant, daca ai de facut o pagina a ta pe net si n-ai cu ce plati un webdesigner, apuca-te de WordPress cu ambele maini si tine-te bine.

Mailchimp sau Constant Contact sint doua optiuni pe care le poti testa, daca vrei sa pui cap la cap un buletin informativ periodic si ai un numar de abonati care doresc sa primeasca noutati cu o anumita frecventa de la tine.

Si aici, ai mici bucati video care iti arata ce si cum, te ajuta sa iti duci campaniile la capat, trimitand e-mailuri unei baze de date proprii, cu forum, blog, machete, sabloane si recomandari, care sa te ajute sa-ti cresti lista.

GoogleAnalytics – o fi o chestie mai veche, insa am constatat ca unii nu stiu de ea sau n-o folosesc la maxim. Face exact ceea ce-i spune numele – adica analizeaza datele de trafic pentru pagina ta de Internet, evident, tot gratuit.

Iti arata cine intra pe pagina ta, cat sta, la ce subpagini se uita, de pe care dintre ele iese, face calcule pe zone si pe surse de trafic, cu destul de multe informatii care sa te ajute sa-ti optimizezi pagina, pentru a atrage si mai multi oameni.

Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Instagram, Google+ – retele de socializare gratuite, despre care sigur ai auzit – macar de una dintre ele. Sigur, poate fi greu sa le administrezi pe toate, sa tii pasul cu fanii tai in mod constant, insa hei, daca vrei sa te promovezi, ai putine sanse sa o faci fara una dintre ele – macar una. Pardon, daca vinzi saorma la colt, n-ai nevoie (ma rog, ai prea putina nevoie).

Asadar, ai la dispozitie 10 instrumente gratuite, bune, cu care sa te promovezi, sa-ti cresti vanzarile. Timp sa ai, energie si abilitati. Ah, evident: si sa ai ceva de vandut, ceva de spus publicului tau. Cam asta ar fi pentru azi, in 841 de cuvinte dedicate recomandarilor de marketing profitabil. Restul detaliilor despre instrumente rapide sint rezervate pentru alte ocazii!