În continuă mişcare, afacerile au nevoie de un marketing profitabil şi dinamic. Astăzi, explozia publicitară este online. Are multiple avantaje, însă principala motivaţie ţine de faptul că publicul ţintă migrează tot mai mult spre Internet, cu mijloacele sale nelimitate de informare, aflate la distanţa unei comenzi, pe care utilizatorul o poate da stând comod în faţa unui computer, de acasă sau de la serviciu.

Bannere, pop-up, linkuri, AdWords, pay-per-click, pay-per-view, Facebook, Twitter, bloguri, forumuri… lista poate continua, noi şi noi forme de publicitate online fiind inventate cu o viteză ameţitoare. Nu ai o pagină de Internet? Întreabă copiii de ce contează!

Sigur, nu poţi participa la toate discuţiile online şi să foloseşti toate mijloacele disponibile la un moment dat. Alege-le pe cele relevante, află unde se concentrează un număr mare dintre potenţialii tăi clienţi şi stabileşte-ţi astfel o listă de priorităţi. Din acest punct de vedere, un blog te poate ajuta şi pentru că permite schimbul de idei, atât între tine şi potenţialii cumpărători, cât şi între ei.

Apoi, contează enorm că poţi măsura şi îmbunătăţi instantaneu felul în care îţi faci publicitate online şi rezultatele pe care le obţii. Poţi vedea câţi oameni intră pe site-ul pe care îl promovezi, cât timp rămân pe pagina ta, ce subiecte (produse sau servicii) îi interesează, din ce surse provin (dacă vin dintr-un motor de căutare sau au dat clic pe un banner de-al tău), din ce zone geografice şi aşa mai departe.

Contează şi costurile. Rezervarea unui domeniu costă puţin, există numeroase platforme care te ajută să creezi gratuit o pagină de Internet, poţi obţine chiar şi găzduirea gratuită a site-ului tău. Poţi să ţii cont de câteva reguli esenţiale, astfel încât să câştigi locuri în ierarhia motoarelor de căutare, optimizând structura şi conţinutul paginii tale de Internet.

Creează un micro-site, adică o pagină simplă, în care să explici potenţialilor clienţi principalele avantaje şi beneficii ale serviciilor tale. Apoi, concepe bannere şi lansează o campanie folosind Google AdWords şi linkuri plătite în sistem pay-per-click către acest micro-site. Acolo, cei interesaţi vor putea obţine informaţiile de bază.

Solicită-le să te contacteze pentru o întâlnire în care să le oferi consultanţă gratuită. Şi funcţionează – adică este profitabil, rezultatele vin. Iar pentru promovarea ta online poţi apela la instrumentele de marketing profitabil tradiţionale, ca faxul, telemarketingul, publicitatea convenţională, evenimente şi aşa mai departe.