Păianjenii sunt una dintre speciile cele mai eficiente de pe planetă, iar în cele ce urmează voi face trimitere la legătura cu instrumentele de marketing profitabil. Ei au evoluat în cursul milioanelor de ani, devenind prădători incredibil de eficienţi, răspândiţi pe tot globul.

Unul dintre motivele acestui fapt este că au 8 picioare care se pot mişca rapid în orice direcţie, ţes pânze complexe cu care îşi capturează prada şi evadează rapid din faţa oricărui inamic. Cele 8 picioare îi fac să fie creaturi cu înzestrări şi trăsături multiple şi, în ciuda dimensiunilor reduse, sunt capabili să anihileze animale de dimensiuni mult mai mari decât ei.
Cu 8 picioare, păianjenul este un prădător foarte eficient… cred că am fi cu toţii de acord că ar fi mai puţin eficient cu 7 picioare. Cu 5 picioare, poate mai păstrează abilităţi, dar puţine creaturi s-ar mai teme. Cu 3 picioare, ar fi aproape neajutorat. Iar cu un singur picior, ar fi condamnat.

Poţi face această analogie în mediul de afaceri din prezent. Multe firme folosesc mişcări într-un singur picior, sau pe două picioare. Cu un canal sau două de promovare, ca o pagină pe Internet şi, poate, recomandările verbale, vor să îşi învingă concurenţii şi să câştige bătăliile de afaceri. Păianjenul este un prădător aproape perfect, cu cele 8 picioare.
Trebuie să foloseşti pilonii unui marketing profitabil, o multitudine de canale de promovare şi elemente media pentru a avea la fel de mult succes!

Acum, nu spun că nu poţi avea succes folosind doar un canal de promovare şi un singur element media, fiindcă se poate, dar se înţelege de la sine că, dacă foloseşti mai multe canale testate de promovare şi elemente media, vei avea mai multe şanse să urci pe culmile succesului.
Cheia este, ca şi în cazul păianjenului, să foloseşti o multitudine de canale şi mijloace de promovare, pentru a funcţiona la parametri optimi.

Iată de ce…
• Îţi faci firma imună la forţe externe, pe care nu le poţi controla, cum ar fi intrarea pe piaţă a unor concurenţi noi şi starea economiei!

• Îţi faci firma mai stabilă. Ce s-ar întâmpla dacă, indiferent din ce motiv, canalul de promovare şi elementul media pe care îl foloseşti ar înceta să mai funcţioneze? E adevărat, firma s-ar împotmoli. Cu cât foloseşti mai multe canale de promovare şi elemente media, cu atât va fi mai mic impactul, în cazul în care unul sau două dintre acestea îşi pierd eficienţa!

• Priveşte fiecare canal de promovare şi element media ca pe un centru de profit (mai multe pe această temă, în viitor). Este de la sine înţeles că, folosind mai multe dintre ele, vei obţine un profit mai mare. E simplă aritmetică!

• Oamenii sunt creaturi ale obişnuinţei. Vor răspunde cu plăcere la anumite mijloace şi elemente de promovare (de ex. reclame în reviste) în detrimentul altora (de ex. scrisori de vânzări) – chiar dacă mesajul este exact acelaşi. Prin urmare, cu cât foloseşti mai multe canale de promovare şi elemente media, cu atât mai mare va fi eficienţa – pentru că oferi modalităţi multiple de a răspunde sau de a cumpăra!

Fiecare „picior” reprezintă un canal de promovare şi element media testat şi profitabil. Nu pot spune care va fi numărul „magic” de canale de promovare şi elemente media pentru tine. Aproape sigur, mai mult de 8! Așadar, e important să pui în mișcare mai multe strategii de marketing profitabil, ca niște piloni ai afacerii tale.