Beneficiul Perceput Unic (BPU) este o Valoare de Marketing Profitabil, o afirmatie simpla, care diferentiaza afacerea ta de concurenta, in mintea clientilor si potentialilor tai clienti. Este ceea ce face, intr-adevar, ca afacerea ta „sa iasa in evidenta, din multime”.

BPU este ceea ce face diferenta intre o afacere de foarte mare succes si una care nu isi atinge niciodata potentialul!

Uneori, BPU poate fi identificat in afacerea ta – dar, de cele mai multe ori, trebuie creat. Si, odata ce il descoperi, trebuie doar sa-l enunti intr-un mod care te scoate in evidentă fata de toti ceilalti de pe piata ta.

Nu pot accentua suficient importanta acestui lucru pentru tine.

Cum sa te astepti ca potentialii cumparatori si clientii tai sa fie capabili sa te aleaga pe tine, inainte si mai presus de oricare dintre concurentii tai, daca nu pot vedea rapid ce este ceea ce faci, atat de unic si de benefic pentru ei?

Afaceri de prestigiu au fost fondate doar pe baza BPU, atat de importanta este aceasta Valoare de Marketing Profitabil.

BPU se refera NU la ceea ce faci, ci la ceea ce faci pentru clientii tai. Afla ce asteapta cumparatorii tai si apoi, ofera-le acest lucru intr-o afirmaţie simpla si usor de inteles.

S-ar putea sa fi auzit de PUV (Propunerea Unica de Vanzare). Inclusiv la www.businessballs.com se face referire la acest termen. BPU este un concept similar, cu exceptia faptului ca PUV presupune ca si concurentii tai isi comunica unicitatea catre piata.

Dupa cum stii, acest lucru, pur si simplu, nu se intampla. Astfel, ai putea avea ceva puternic, dar nu unic, insa, daca acesti concurenti ai tai nu isi comunica unicitatea, atunci, pentru potentialii cumparatori si pentru clienti, este perceput ca unic. De aici „Beneficiul Perceput Unic”!

In plus, mai sunt si alti factori de luat in considerare…

Daca esti vazut de clientii tai si potentialii cumparatori ca fiind la fel cu concurenta, ce crezi ca devine un criteriu important, atunci cand potentialii cumparatori vor produsele sau serviciile tale?

Asa este – pretul.

Nu trebuie sa ne ascundem de faptul ca, de indata ce creezi Beneficiul Perceput Unic pentru afacerea ta, automat iti scoti afacerea din „razboiul preturilor” si o propulsezi in raiul preturilor/onorariilor inalte – sau al transformarii in cumparatori a mai multor solicitanti – si cu o concurenta mai redusa!

Aceasta este forta BPU, un instrument de marketing profitabil cu un impact substantial asupra cresterii profiturilor.