S-au scris multe despre tehnicile de publicitate, ca parte a unui marketing profitabil. Probabil eşti nesigur, când vine vorba despre ce funcţionează şi ce nu. Acest articol îţi va lămuri, odată pentru totdeauna, cum stau lucrurile de fapt în publicitate şi-ţi va explica modul în care ar trebui să concepi publicitatea ta cu succes.

 
Astăzi te poți concentra asupra diferenţei reale dintre „publicitatea cu răspuns direct” – abordarea publicitară recomandată de câţiva experţi recunoscuţi ai marketingului şi abordarea opusă, tradiţională, a publicităţii „instituţionale”, la care apelează aproape toate firmele şi agenţiile de publicitate.

Pentru a-ţi fi mai uşor, articolul este împărţit în două, cu cele mai răspândite cinci „Mituri ale Publicităţii”. Vei găsi explicații pentru mituri şi apoi vei afla cum stau lucrurile, de fapt!
Înainte să trec mai departe, trebuie făcută o precizare legată de ceea ce urmează să descoperi referitor la publicitatea cu răspuns direct. Iată precizarea…

Toate subiectele abordate au un singur scop: să te ajute să câştigi mai mulţi bani, semnificativ mai mulţi. Dacă eşti în căutare de publicitate aspectuoasă sau publicitate care să arate bine, fără să genereze solicitări sau vânzări, atunci ar trebui să-ţi îndrepţi atenţia în altă parte.
Aşadar, când vei citi aceste mituri şi lucruri concrete, apreciază faptul că se referă doar la tehnici de publicitate care fac bani – pur şi simplu!

Să începem…

MITUL PUBLICITĂŢII #1: Reclama ta trebuie mai întâi să „arate bine”, înainte să apară în orice publicaţie

Mulţi oameni apreciază designul reclamelor în funcţie de „aspectul şi senzaţia” reclamei. De fapt, unul dintre misterele lumii moderne este existenţa premiilor publicitare decernate pentru estetica atrăgătoare a reclamelor.

Nu contează cât de bine arată reclama ta. Ceea ce contează, este câţi bani câştigi de pe urma reclamei.

Sigur că nu spun că reclama ta nu trebuie să arate bine. Ceea ce spun este că obiectivul tău numărul unu este să obţii vânzări. Nu sacrifica vreodată acest obiectiv de dragul conceperii unei reclame care arată bine!

MITUL PUBLICITĂŢII #2: Denumirea firmei tale trebuie să domine reclama
Cu excepţia cazului în care ţi-ai făurit o reputaţie excelentă şi o familiaritate a produselor sau serviciilor tale (şi, cu părere de rău, nu ştiu vreo firmă mică sau mijlocie care să o fi făcut!), denumirea firmei tale ar trebui să aibă o prioritate redusă în conţinutul publicităţii tale.

Chiar dacă ai o reputaţie bună şi oamenii sunt obişnuiţi cu denumirea firmei tale, tot nu ar trebui să dedici mult spaţiu acestei denumiri.
Indiferent de cât de familiare sunt produsele sau serviciile tale, ar trebui întotdeauna să plasezi denumirea firmei la finalul reclamei. Niciodată să nu pui denumirea firmei în antetul reclamei.

Continuarea cu alte trei mituri va fi în articolul următor despre metodele de marketing profitabil.