Marketingul profitabil înseamnă, pur şi simplu, adaptarea comunicării tale la publicul tău țintă. Este o noţiune cunoscută ca „mesaj adaptat la piaţă”. De fapt, ai putea cuprinde întregul succes al marketingului în această unică expresie – atât este de importantă!

Când alegi corect mesajul şi piaţa, poţi ţi propulsezi, efectiv, vânzarile.

Aşadar, cum faci acest lucru?

Iată 4 metode simple de a concepe un mesaj de marketing puternic pentru piaţa ta ţintă sau de nişă. Fiecare metodă include un BENEFICIU (îţi aminteşti că oamenii cumpără beneficii, nu caracteristici şi se întreabă mereu „Eu ce am de câştigat?”), iar acest beneficiu trebuie să se concentreze asupra unuia dintre următoarele subiecte…

1. O problemă

 

2. O oportunitate

 

3. Un rezultat

 

4. O situaţie

 

Acum, hai să vedem cum dezvoltăm fiecare subiect al mesajului de marketing…

 

Problema

Dacă produsul sau serviciile tale rezolvă o problemă (toate o fac!), atunci începe întrebând dacă potenţialii tăi cumpărători au această problemă. Începe mesajul cu următoarele întrebări…

  • „Aveţi o problemă cu…”
  • „Vă loviţi de problema…”
  • „Aţi întâlnit problema…”
  • „Căutaţi o soluţie la problema…”

De exemplu:

  • Aveţi o problemă cu aceste greşeli frecvente de limba română?
  • Vă loviţi de problema birocraţiei stufoase?
  • Căutaţi o soluţie la problema petelor greu de eliminat?

Oportunitate

Dacă beneficiul produselor sau serviciilor tale se concentrează asupra fructificării la maxim a unei oportunităţi, întreabă-i pe potenţialii cumpărători dacă fructifică sau vor să fructifice la maxim această ocazie. De exemplu...

  • Deţii o bază de date care este o adevărată mină de aur?
  • Vrei să-ţi valorifici aptitudinile într-un loc de muncă mai bun?
  • Procesul tău de producţie funcţionează la potenţialul maxim?

Rezultat

Dacă poţi exprima cu claritate rezultatul dorit, acest lucru poate fi foarte eficient. Întrebarea începe cu „Vrei să…”. De exemplu…

  • Vrei să duci o viaţă fără dureri şi disconfort?
  • Vrei să slăbeşti 15 kilograme fără înfometare?
  • Vrei o carieră plină de satisfacţii în domeniul contabil?

Situaţie

Adresarea de întrebări care să surprindă cu exactitate situaţia în care se află potenţialii cumpărători este de foarte mare impact:

  • Va fi acesta anul în care vei insista să-ţi dezvolţi marketingul?
  • Te-ai săturat să aştepţi omul providenţial?
  • Ai o dorinţă arzătoare să începi să scrii?

Acestea pot fi variantele pe care le aplici cu succes imediat, prin adaptarea mesajului la comportamentul și preferințele publicului țintă. Vorbește el așa cum vorbesc clienții tăi?