Gigantii Samsung, Apple, Google si Microsoft cosmetizeaza adevarul in marketingul lor? Este o supozitie discutata in articolul de aici, publicat de CBS News.

Poate ca surpriza, in fond, nu este chiar atat de mare. Putini consumatori sint atat de naivi, incat sa ignore numeroasele situatii in care greii au fost prinsi cu ocaua mica. Articolul are o multime de dovezi.

Clientii exagereaza pentru ca… vanzatorii cosmetizeaza marketingul?

Sa legam dovezile din articol cu alte informatii… Se deformeaza date, pentru ca produsele sa para mai bune, de calitate superioara. Poate, prin asta, se cauta sa se justifice un pret mai mare.

Se mai coafeaza si rezultatele cautarilor de pe Google si Bing. Exagerarile includ jonglerii cu cifre, studii, statistici.

Se forteaza inclusiv caracteristici si specificatii tehnice ale procesoarelor, facute sa arate bine, sa ia ochii electoratului.

Goana dupa cumparatori duce la lupte colosale si in termeni bugetari. Conform mai multor surse, una dintre ele aici, Samsung va cheltui 13 miliarde de dolari pe marketing in 2013.

Doar in trimestrul IV, ar putea ajunge la cheltuieli de marketing de 4,5 milarde de dolari – compara suma cu… orice buget de minister din Romania.

Pe de alta parte, colosul electronicelor anticipeaza ca va realiza un profit record de 9,3 miliarde de dolari doar in trimestrul III, adica o crestere de 47% fata de aceeasi perioada din 2012, conform sursei de aici.

Cu bugetele uriase de care dispune marketingul, mai conteaza expertii?

Chiar si bugetele de milioane de dolari sint colosale, desi pot parea minuscule, privite de la inaltimea bugetului lui Samsung.

Cu astfel de sume, investite pe canale multiple de promovare, cu o frecventa covarsitoare de distribuire a mesajelor publicitare, poate da cineva gres, chiar si fara sa fie expert?

Huffington Post a publicat recent un articol sub semnatura Dr. Correy Allan, inspirat de un discurs TED, referindu-se la marketingul seintimentelor.

Acesta explica, nici mai mult nici mai putin, “De ce ar trebui sa-ti concediezi departamentul de marketing, pentru a crea dorinta durabila in mariaj”.

Autorul spune ca problema vine din faptul ca departamentul de marketing lucreaza pentru a crea o persoana care devine orice, numai ca sa placa, sa para a fi ceea ce oamenii cu care sint vor ca ei sa fie, pentru a fi placuti.

Cu alte cuvinte, departamentele de marketing cauta sa ne faca sa credem ca nu sintem in regula si nu sintem placuti, asa cum sintem de fapt.

Articolul preia relatii personale si le interpreteaza prin mecanisme personale de marketing. Firmele se bazeaza pe oameni, atat pe clienti, cat si pe expertii angajati.

Insista asupra beneficiilor pe care le ai TU de oferit

Fii tu insuti, cel adevarat, pastrandu-ti identitatea si modul natural, propriu, in care faci lucrurile, curata-ti marketingul de cosmetizari.

Ghideaza-te dupa ceea ce clientii vor, in mod rezonabil, iar tu poti oferi in cele mai bune conditii. Vrei sa te promovezi in mod durabil?

Foloseste mai degraba opiniile si recomandarile unor oameni care au ridicat de la zero o afacere de succes, au lansat un produs sau o gama de servicii.

Primeste cu rezerve sfaturile unor personalitati, care au avut, ca merit principal, de la inceput, sustinerea unor bugete uriase, in varful carora s-au cocotat, crezandu-se pe culmile succesului.

Gasesti aici referiri la profesionisti, care practica marketingul onest,  completand lista din articolul trecut. (Cartea aflata in lucru a strans deja peste 100 de astfel de referinte, ti le doresti?)

Ca o concluzie: chiar si gigantii care aloca aproape 50% din profit activitatilor de marketing sint prinsi cu ocaua mica si facuti de rusine.

O fi lacomia, o fi orbirea de propria maretie, o fi un calcul rece si impersonal? Important este ca tu sa gasesti calea si mesajul de marketing, care sa foloseasca atat tie, cat si clientilor, cel mai mult!

P.S. Ce zici, la Zilele Biz de luna viitoare vei putea vedea exemple de succes cu oameni care au lansat de la zero o afacere, fara bugete uriase si fara sa cosmetizeze adevarul, in marketingul lor?