Intră în atmosfera povestirilor cu parfum de romanţă, fără a părăsi tărâmul unui marketing profitabil. Este posibil, te vei convinge citind acest exemplu…

Unul dintre cei mai interesanţi americani care au trăit în secolul 19 a fost un om pe nume Russel Herman Conwell. S-a născut în 1843 şi a trăit până în 1925. A fost avocat vreo cincisprezece ani până a devenit cleric.

Într-o zi, un tânăr s-a dus la el şi i-a spus că îşi doreşte studii superioare dar nu-i ajung banii. Dr. Conwell a decis, în acel moment, care este scopul său în viaţă. A hotărât să facă o universitate pentru cei care erau nevoiaşi, dar capabili. Avea de înfruntat o provocare, totuşi. Era nevoie de câteva milioane de dolari pentru clădirea universităţii. Pentru Dr. Conwell şi pentru oricine are un scop în viaţă, nimic nu putea sta în calea obiectivului său.

Cu câţiva ani înainte de această întâmplare, Dr. Conwell a fost intrigat la culme de o povestire reală – cu tâlcul ei care dăinuie. Povestirea era despre un fermier care trăia în Africa şi, datorită unui oaspete, a devenit foarte interesat de căutarea de diamante. O găseşti aici.

Dr. Conwell a tras învăţămintele acestei istorisiri şi a continuat să le predice. Fiecare din noi ne aflăm în mijlocul propriilor noastre „zăcăminte de diamante”, trebuie doar să ne dăm seama de asta şi să dezvoltăm ceea ce avem înainte de a o lua la drum în căutarea norocului.

Dr. Conwell a spus această poveste de multe ori şi a atras un public uriaş. A repetat-o de suficiente ori, încât să strângă banii pentru a deschide facultatea pentru studenţi nevoiaşi şi meritorii. De fapt, a strâns aproape şase milioane de dolari, iar universitatea pe care a înfiinţat-o, Temple University din Philadelphia, are cel puţin zece facultăţi licenţiate şi şase alte şcoli.

Când Doctor Russell H. Conwell spunea că fiecare din noi stăm pe propriile „zăcăminte de diamante”, vorbea serios. Această poveste nu se învecheşte niciodată… va fi adevărată mereu… Oportunităţile nu vin, pur şi simplu – ele sunt aici tot timpul – trebuie doar să le vedem.

Şi cum are asta legătură cu tine? Ai idee?

Clienţii tăi sunt „zăcămintele de diamante”.

Da, nu e nici o surpriză în asta, dar spune-mi de ce 99% din firme nici măcar nu explorează cea mai prosperă parte a afacerii lor?

De îndată ce ai câştigat un nou client, e de datoria ta să-i îmbogăţeşti viaţa dându-i valoare în plus. Mai multe servicii. Mai multe produse. Mai multe beneficii. Şi când vei face asta cu succes (nu e greu, când ştii cum!) vei descătuşa atâtea încasări pentru tine, încât te vei întreba ce să faci cu atâţia bani. Cu aceste diamante începe orice strategie de marketing profitabil.