Mă bucură situaţiile în care mă regăsesc în faţa unor oameni de afaceri care aplică instrumente de marketing profitabil. Iată două propuneri din categoria instrumentelor de maximizare a clientelei.

În primul rând, a doua zi după sosirea la hotel, am găsit în uşa camerei un plic cu o invitaţie la un cocktail de seară, în ţinută lejeră, eveniment dedicat special clienţilor care au revenit la acest hotel – da, am mai apelat la acelaşi hotel în urmă cu aproape doi ani.

Poate că e o deformaţie profesională, însă atunci când primesc un plic fără să aştept veşti dintr-o anumită sursă, devin curios, să văd ce ofertă sau campanie promoţională conţine plicul – cu alte cuvinte, cine mai vrea să îmi vândă ceva.

Ei bine, invitaţia la cocktail includea o băutură gratuită din partea casei, atât pentru mine cât şi pentru soţia mea, iar acest eveniment era dedicat exclusiv clienţilor care au repetat sejurul la hotel. Ne-au făcut să ne simţim deosebiţi, apreciaţi, impresionaţi plăcut de gestul lor.

Presupun că nu i-a costat cine ştie ce să facă oferta, iar efectul a fost imediat… şi ţine mult! Pe lângă faptul că şansele lor să mă revadă au crescut, iată că obţin un rezultat suplimentar, pentru că scriu despre ei, recomandându-i: este vorba despre hotelul Palm Beach din Larnaca, Cipru. L-am recomandat deja şi unor cunoscuţi care vor merge acolo în septembrie.

A doua surpriză plăcută la acelaşi hotel a venit în ziua care a urmat, când mă aştepta în uşă un alt plic. De această dată, am zâmbit la vederea lui şi l-am deschis la fel de curios. Înăuntru am găsit două vouchere de 10% reducere pentru serviciile de masaj şi cosmetică din cadrul hotelului.

Încă o cărămidă la fundaţia relaţiei dintre hotel şi oaspeţii săi, pe de o parte, şi un prilej de a face o vânzare suplimentară, pe de altă parte. E suficient ca doar o parte dintre oaspeţii hotelului să utilizeze acele vouchere.

Eforturile lor de marketing au fost extrem de reduse ca şi cost, fiind vorba de tipărire voucherelor şi plicul lăsat în uşă, aşadar profitul e semnificativ.

Aceste două instrumente de marketing profitabil m-au surprins atât de plăcut, încât era să închei scurta povestire fără să spun că, la sosire, ne aştepta în cameră un coş de fructe şi o sticlă de vin cu eticheta hotelului, evident, din partea casei.

E simplu şi costă puţin să creşti profiturile realizate de la clienţii existenţi când aplici instrumente de marketing profitabil!

De fiecare dată când au loc evenimente, seminarii și conferințe cu tematici dedicate, hotelurile pot fi printre cele mai importante (dacă nu singurele) centre în care se pot organiza, în mod eficient.

Flexibilitatea ofertelor și posibilitatea combinării, într-un singur loc, a mai multor resurse, puse la dispoziție de hoteluri, ușurează enorm eforturile de organizare.

În același timp, hotelurile pot profita de astfel de ocazii pentru consolidarea relațiilor cu clienții fideli (care revin, când impresiile au fost plăcute), pentru culgerea de confirmări sociale, recomandări, promovare „din om în om” și publicitate (gratuită, ca în cazul știrilor).

Astfel, când faci marketing la hotel, poți să te adresezi atât publicului individual, cât și grupurilor, într-o manieră eficientă, profitabilă pe termen lung. Ajunge să faci câteva gesturi atente și să fii flexibil, atunci când organizezi evenimente.