Deciziile hotelurilor și ale agențiilor de turism țin cont de gusturile, preferințele și alegerile pe care le face o femeie. Ea este cea care se gândește la fiecare detaliu, de la transport, mâncare și cazare, până la atracții și servicii deosebite.

Astfel de informații reies din studiile anuale făcute de organizații specializate, ca Euromonitor International, inclusiv din perspectiva veniturilor în creștere ale femeilor, în medie, în toată lumea. Rolul tradițional al femeii a evoluat până la poziția puternică, predominantă a femeii în deciziile și strategiile gândite și lansate de oamenii de marketing.

Poate această informație este departe de a fi o surpriză, din moment ce în casă tot o femeie este cea care decide, cel mai adesea, în privința bugetului. Și în turism, femeile caută, în primul rând valoare. Fiecare o definește după criteriile proprii. Atunci când aleg un hotel, valoarea este reprezentată deseori de acele lucruri, servicii și atracții care le fac deosebite, speciale, irezistibile, în special în privința relaxării și divertismentului.

Poate fi surprinzător că 47% dintre femei călătoresc în scop de afaceri, pentru activități legate de serviciu, în creștere semnificativă față de anii anteriori. Deseori, alegerea este influențată de:

  • campanii promoționale excepționale,
  •  ore flexibile pentru sosire și plecare,
  • gesturile mici (flori, fructe, vin, bomboane, ciocolată),
  • promisiunile hotelului pentru oaspeții săi.

Un lanț de hoteluri dedică atenție specială femeilor, având inclusiv etaje dedicate exclusiv lor, cu accesorii specifice și echipamente pentru aranjarea părului, cosmetice, reviste și celelalte asemenea. De asemenea, există preocupări pentru mămici și nevoile lor. Este clar, în turism, clientul ideal este femeie!

„Pachetele” pot face diferența între succes și priviri în gol, dezamăgite. O femeie se poate bucura de:

  • un masaj de bun venit,
  • o zi la spa sau la sala de exerciții,
  • o reducere
  •  o invitație la un eveniment special de modă, spectacol sau cină festivă, cu temă atractivă, romantică.

Aceste pachete pot purta denumiri atrăgătoare, menite să influențeze decizia și experiența privind alegerea destinației de turism, atât pentru un sejur programat, cât și pentru următoarele. Ele pot conta pentru recomandări către prietene și pentru opinii favorabile, publicate prin intermediul comentariilor care clasifică hotelurile și destinațiile de turism.

Buget de publicitate de 2,8 miliarde în turism?

Agențiile online de turism ca Expedia, Booking și celelalte intermediază până la 76% dintre rezervările făcute la hotelurile independente. Morgan Stanley Research estimează venituri de 570 de miliarde de dolari anual pentru industria hotelieră, din care aproximativ 11 miliarde pentru hotelurile independente. Agențiile de turism online au încasat circa 16 miliarde din comisioane.

Tripadvisor spune că până la 57% dintre turiști au făcut căutarea inițială prin agenții online de turism, când și-au planificat călătoria, însă nu toți și-au făcut rezervarea prin intermediul lor. Google a observat că până la 52% dintre ei vizitează pagina de Internet a hotelului, după ce văd oferta de pe site-ul agenției.

Una dintre diferențele importante dintre hoteluri și agențiile online de turism ține de bugetele de marketing. Priceline a cheltuit aproximativ 2,8 miliarde de dolari, în timp ce Marriott alocă anual în jur de 100 de milioane. Conform studiului menționat mai devreme, Priceline și Expedia au investit 5,7 miliarde dolari în publicitate directă, în vreme ce hotelurile cele mai mari din lume au adunat din cinci surse sub 5,3 miliarde: Hilton, Marriott, IHG, Choice și Accor.

Diferența favorabilă hotelurilor independente poate veni din conținutul mesajelor de promovare. Țintirea precisă poate fi un alt avantaj. Ar fi profitabil să vorbească cu o femeie, să se orienteze asupra nevoilor unui turist cu sensibilități, atenție la detalii și decizii emoționale specifice. Pot să promoveze un răsărit de soare, o drumeție romantică, un salon de întreținere a frumuseții cu condiții excepționale, un program artistic relaxant și divers.

Astfel de atracții se transformă în povești de succes, transmise și altora, prin părerile și comentariile la care orice femeie este deosebit de atentă, atunci când caută o destinație. Ele pot fi transformate în pachete de fidelizare, pentru oaspeții care revin la același hotel.

Alin, un bun prieten, a primit un mesaj de la Tripadvisor, care-l felicită pentru că are 7,846 de cititori pentru comentariile avizate despre destinațiile turistice pe care le-a văzut. Se află în top 15% al turiștilor din București! Câtă importanță crezi că acordă turiștii acestor comentarii? Câtă importanță crezi că le acordă hotelurile? Orice proprietar de hotel ar putea folosi astfel de „ambasadori”, plătind pentru serviciile lor. Ar remedia lipsuri, ar îmbunătăți oferte, ar convinge mai ușor orice femeie!

Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on LinkedInShare on Google+