In spectacole, inclusiv in marketing, multe lucruri se incropesc

Artisti si spectatori, deopotriva nevinovati, devin amintire dureroasa, eroica si tragica a unor lucruri frumoase, innegrite de compromisuri nestiute. Odata cu tragedia de la Colectiv, a murit o particica si din fiecare dintre cei ramasi. Ar fi bine ca acea particica sa includa si expresia “merge si asa”. Duca-se!

Actiunile sistemice, coordonate, pregatite constiincios vor avea mereu castig de cauza in fata celor improvizate, haotice, intamplatoare. Succesul se poate atinge usor, insa se poate mentine numai cu eforturi si investitii pe masura obiectivelor. Daca tintesti sus de tot, va fi necesar sa muncesti mult, sa investesti constant, sa iei decizii grele.

Daca acest lucru te descurajeaza, daca preferi calea usoara, sarind de la una la alta, te poti opri aici din citit, multumesc.

Daca aceste randuri te ambitioneaza, iti starnesc curiozitatea si te provoaca sa aprofundezi subiectul, vei gasi in continuare o lista cu 50 de experti in marketing (pe care sa-i urmaresti, sa-i citesti, sa-i utilizezi ca resurse), 5 resurse CRM software pentru oamenii tai de vanzari, ce-i motiveaza si ce-i atrage la astfel de platforme.

Lista celor 50 de personalitati se afla aici. Directori de marketing (CMO) de la Apple la UPS, de la Volvo la Adidas, de la IBM la Ikea. Tu poti sa-i alegi pe cei care se apropie de stilul pe care il preferi. Acestia influenteaza azi mersul afacerilor si tendintele in marketing.

Alaturi de aceste personalitati, poti descoperi si pe cine urmaresc ei indeaproape prin platformele LinkedIn si Twitter – de la Arianna Huffington si Richard Branson la Guy Kawasaki si Tim Cook. Surse de inspiratie sau simple repere, te poti folosi de informatiile pe care le distribuie.

In vanzari, oamenii din jur te inspira deseori pentru a gasi cele mai bune solutii, in timpul cel  mai scurt si in varianta cea mai eficienta si pentru tine, si pentru clientii tai. Pe langa inspiratie, oamenii tai de vanzari au nevoie si de ajutorul unor mecanisme care sa preia procesele de lucru si sa le deruleze cat mai eficient, in mod automat.

De la un “contact rece” pana la “semnarea contractului” si dupa vanzare, cand incep relatiile cu clientul, intretinerea si dezvoltarea lor trece printr-o serie de faze, pe care este necesar sa le parcurgi eficient. Platformele CRM au scopul de a usura aceste procese.

Exista mai multe optiuni, dintre care vei gasi aici 5 recomandari. In functie de marimea afacerii tale, de gradul de personalizare posibil, de investitia necesara sau de complexitatea proceselor si echipelor pe care vrei sa le integrezi, poti alege in cunostinta de cauza.

Cand alegi, gandeste-te si la oamenii tai de vanzari (si marketing), care vor lucra direct cu programul CRM. Afla ce facilitati prefera si ce functionalitati au cele mai importante roluri in preferintele lor, ce le displace cel mai mult la o platforma de acest gen (34% dintre cei care au raspuns unui studiu detesta consumul de timp, 23% dificultatea invatarii).

Esecurile apar din actiuni decise la repezeala, fara o pregatire temeinica, fara o minima activitate de prevenire a catastrofelor. Asadar, daca ai amanat pana acum decizia de a renunta la “merge si asa” sau ai mai acceptat uneori, in criza de solutii, sa faci marketing cu compromisuri, acum ai motive in plus sa te opresti:

  • +50 de experti, pe care sa-i utilizezi ca resurse si oamenii pe care-i urmaresc acesti 50 de experti;
  • 5 recomandari de platforme/programe CRM, care sa-ti ajute oamenii de vanzari sa-si sistematizeze activitatile in procese eficiente, usor de administrat, de adaptat si de introdus in afacerea ta;
  • Sprijin constant, criterii si informatii de actualitate, accesibile pe acest blog, pentru tine, pentru oamenii tai, partenerii si prietenii care s-au saturat de “merge si asa”.

Daca simti ca aceste cateva minute pe care le-ai petrecut cu lectura acestui articol au fost investite util, poti sa-l recomanzi si altora, care sa foloseasca astfel de resurse cat mai rapid cu putinta. Succes!