Tot mai multi oameni se intreaba “in cine si in ce sa mai aiba incredere” – inclusiv cand vine vorba de produse promovate si marci producatoare. Cele mai mari framantari si probleme ale zilei vor domina temele abordate la conferintele dedicate marketingului in toata lumea in aceasta toamna.

Saptamana de marketing incepe azi in New York, alte conferinte si seminarii au loc in Bucuresti si in tara. Firmele de publicitate vor sa-i convinga pe clientii cu bugete consistente. Se cauta concepte noi, se vor discuta tendinte si vor fi cautate solutii pentru temeri si amenintari ale prezentului.

Tu blochezi reclame online?

De exemplu, in lumea digitala, popularitatea in crestere a programelor de blocare a reclamelor (ad-block) este criza momentului, amenintand o piata de peste 50 de milioane de Euro. Acest subiect se adauga ingrijorarilor legate de piratare, frauda electronica online prin “boti”, transparenta in PPC, vizibilitatea online, viralitatea, etc.

Bugetele alocate promovarii digitale vor creste cu 17%, conform asteptarilor descrise de eMarketer. Impactul programelor si extensiilor ad-blocking este ingrijorator, insa consumatorii au justificarea abundentei sufocante a reclamelor, care obstructioneaza continutul de interes.

Te uiti la reclame Tv?

De asemenea, in industria TV, publicitatea este amenintata de inmultirea optiunilor de streaming fara reclame care sa intrerupa transmisiunile sau inregistrarile, pe platforme dedicate. Pe de alta parte, prezenta magazinelor online asigura sanse mai bune de satisfacere a nevoilor unui client aflat in cautarea solutiilor pentru nevoile sale.

Totodata, creste rolul platformelor si publicatiilor exclusiv comerciale, dedicate vanzarilor de produse, promotiilor si spoturilor de promovare, descriere si plasare, de informare si educare a audientei. Exigentele cresc, este nevoie de o clarificare a raspunsurilor pe care le cer cumparatorii la intrebarea “In cine si in ce sa aiba incredere?”

Personalitatile din marketing se redefinesc in jurul unor valori specifice oamenilor, spre deosebire de perioada in care evaluarea pornea de la companii, marci si produse, lansari, evenimente si campanii de promovare, relatii publice si vanzari.

Evolutia arata o schimbare menita sa ofere o deschidere mai mare fata de audienta, venind in intampinarea clientilor, cladind punti bazate pe relatii de incredere, abundenta de informatii, suport post vanzare si servicii complementare (de la transport si instalare, pana la recomandari de produse auxiliare si consiliere pe perioada garantiei extinse).

Aceeasi intrebare, pe care si-o pun clientii, apare si in mintile companiilor care doresc sa se promoveze eficient si etic – “in cine si in ce sa aiba incredere?” – cu alte cuvinte, cu ce experti in marketing sa lucreze, pentru a obtine rezultate palpabile.

Multe firme s-au promovat in jurul unor teme vizuale, in jurul unor idei sau concepte de imagine egocentrice, bine definite, promovate artistic si emotional, cu premii de creatie sau originalitate pentru agentii… insa fara rezultatele dorite pentru marcile promovate.

Cu cine sa lucrezi?

La randul lor, expertii in marketing incearca sa gaseasca raspuns la aceeasi intrebare, atat in ceea ce priveste reactia publicului la studiile de piata efectuate, cat si in ceea ce priveste sinceritatea si claritatea cu care isi exprima obiectivele clientii lor, adica firmele care le solicita serviciile de promovare.

Intreaba si tu – fie aici, comentand la acest articol, fie la unul dintre evenimentele dedicate marketingului in aceasta toamna. Cauta sa inlaturi cat mai multe obstacole din calea ta spre succes, creste-ti vanzarile gasind solutii pentru problemele tale de eficacitate a marketingului.

Cauta sa-ti pastrezi concentrarea si luciditatea pe drumul tau spre succes si sa te insotesti de oameni de incredere, inclusiv de experti in marketing, care sa te ajute.