Astăzi mă voi referi la importanţa utilizării unui sistem de marketing profitabil. Încep cu o scurtă poveste legată de curiozitatea specifică vârstei copilăriei.

Obişnuiam să mă joc cu tot felul de lucruri din casă, pe care le transformam în jucării şi le includeam în jocurile mele, alături de soldăţeii nelipsiţi, maşinuţele şi cuburile Lego. Ceasurile deşteptătoare erau printre favoritele mele – e vorba de cele mecanice, cu arc, de odinioară, care acum sunt înlocuite de ceasuri electronice, cu baterii.

Curios ca orice copil, desfăceam un ceas în părţi cât mai mici, pentru a vedea cum acţionează mecanismul, cum se declanşează soneria la ora fixată, care sunt mişcările arcului de strângere şi aşa mai departe.

Apoi, fiecare piesă avea un rol în jocul pe care îl imaginam şi-l puneam în practică. De obicei, scopul era câştigarea unor „bătălii” între armatele pe care le puneam faţă în faţă, pe covor, iar piesele ceasului erau fie obstacole, fie elemente „surpriză” de diversiune sau arme formidabile.

Iniţial, acele piese de ceas făceau parte dintr-un sistem care avea ca scop să indice ora exactă şi să declanşeze o sonerie la ora fixată. Odată demontate, ele căpătau alte roluri, în cadrul sistemului imaginat de mine pentru a mă juca, pentru a-mi atinge scopul.

Conform definiţiei DEX, un sistem este un ansamblu de elemente (principii, reguli, forțe etc.) dependente între ele și formând un tot organizat, care pune ordine într-un domeniu de gândire teoretică, reglementează clasificarea materialului într-un domeniu de științe ale naturii sau face ca o activitate practică să funcționeze potrivit scopului urmărit.

Această definiţie, valabilă pentru un ceas, se aplică şi în cazul unui marketing profitabil. „Piesele” sunt alăturate pentru a alcătui un ansamblu care să urmărească un scop – creşterea vânzărilor şi a profitului.

Elementele sistemului de marketing profitabil sunt strategiile, metodele şi instrumentele puse laolaltă şi acţionate astfel încât să genereze mai multe solicitări, să transforme mai multe solicitări în vânzări şi să maximizeze valoarea clientelei.

E important să cunoşti care sunt strategiile de marketing eficiente, să îţi însuşeşti un minim de informaţii teoretice din domeniul marketingului. E vital să ştii cum să le pui în aplicare.

Oricât de bine te-ai pregăti, citind cărţi, participând la cursuri sau seminarii, valoarea informaţiilor va fi exploatată numai atunci când pui în practică şi testezi cunoştinţele dobândite.

Ideal ar fi să aplici ceea ce alţii au testat deja înaintea ta şi au demonstrat că funcţionează. Iar sistemul de marketing profitabil este eficient atunci când are un caracter continuu, aşa cum un ceas arată ora exactă zi după zi, lună de lună, în fiecare an.

Asigură-te că-i dai sistemului energie aşa cum bateriile alimentează ceasurile, acordându-i atenţia cuvenită şi făcând, uneori, reglajele necesare.

Poţi elimina cele mai multe dintre riscurile pe care le presupune aplicarea sporadică a unei singure strategii, a unei singure metode sau a unui singur element.

Succesul unui marketing profitabil este garantat, atunci când piesele sale sunt elemente integrante ale unui sistem! Ansamblul are mai multe șanse de succes decât componentele sale luate fiecare separat.

Dovada? Semifinala Campionatului Mondial de fotbal Brazilia-Germania, încheiată cu o victorie zdrobitoare a sistemului asupra unei echipe de talente, lipsită de strategii, tactici, metode și instrumente. Eficiența a fost demonstrată, onorând spectacolul și respectând creativitatea.