Atunci când oamenii de afaceri dedică o mare parte din timpul lor marketingului eficient, își „imunizează” afacerile față de factorii externi. Strategiile Sinucigașe sunt adoptate de concurenții tăi în propriile lor afaceri. Strategii de care nici măcar nu sunt conștienți.

Ai, acum, ocazia să le transformi în strategii câștigătoare. Unele Strategii Sinucigașe sunt, evident, mai rele decât altele. Pot fi chiar catastrofale (sper că nu e cazul tău!). Dacă le depistezi la timp, vei avea timp să acționezi. Și să ACȚIONEZI e ceea ce trebuie să faci.

1. A nu te concentra asupra uneia sau mai multor nișe, este probabil cea mai gravă Strategie Sinucigașă!

Pentru tine reprezintă cea mai mare oportunitate! Selectarea corectă a pieței țintă trebuie să fie primul și cel mai important element al creșterii afacerii tale.

2. Lipsa unui Beneficiu Perceput Unic, exprimat într-una sau două propoziții poate avea un impact aproape incredibil asupra vânzărilor și profiturilor tale.

3. Folosește toți cei trei Multiplicatori ai Afacerii pentru a-ți crește, cu succes, afacerea.

Cu tot succesul tău, probabil îți dai seama că folosești doar una, două sau până la cinci strategii de marketing.

4. De ce să ai un sistem de vânzari și marketing? E chiar simplu. Marketingul constă în generarea de solicitări si candidați calificați pentru afacere (Generarea de Solicitări). Vânzările constau în transformarea acestor solicitări și candidați în achiziții si cumpărători, iar apoi maximizarea profitului de la fiecare client sau cumpărător (Conversia în Vânzări și Maximizarea Clientelei).

5. Aș putea spune că 99% dintre oamenii de afaceri utilizează încă tehnica publicității „instituționale”. Publicitatea instituțională este acea publicitate care nu solicită un răspuns direct și imediat. Este caracteristică pentru reclame care au…

• Numele companiei, ca titlu la începutul reclamei

• Foarte puțin text în conținut

• O listă de produse sau servicii furnizate de companie

• Mult spațiu liber

• Fotografii deosebite sau imagini fără legatură directă cu produsele sau serviciile vândute

• Fără stimulente pentru a suna acum…etc.

6. Fără mărturii, orice reclamă are mult mai puțin succes. Mărturiile adaugă credibilitate.

7. Asumarea riscului este o metodă simplă, care ridică barierele din calea vânzării și se asigură că potențialii cumpărători înaintează în procesul de achiziție.

8. De ce 99% din firme nici măcar nu explorează cea mai prosperă parte a afacerii lor, clientela? A păstra legătura (sau „revenirea la clienți”), este una dintre cele mai simple și, totodată, cele mai eficace strategii de marketing pe care poți să le aplici afacerii tale.

9. Ceea ce cumpără oamenii se bazează pe „VALOARE”. „Prețul” și „valoarea” sunt două lucruri foarte diferite! N-ai de unde să afli, decât dacă testezi.

10. Una dintre cele mai periculoase Strategii Sinucigașe este să îți bazezi toate rezultatele pe prima tranzacție. Valoarea clientelei este, de fapt, mult mai mare pentru tine, decât suma generată la prima tranzacție. Greșelile, sub orice formă, pot fi foarte costisitoare. Te fac să arăți neglijent. Te fac să pari amator. Te fac să lași impresia că nu îți pasă. Vrei să lași o astfel de impresie?

11. Evită să trimiți o broșură sau un catalog, sau să-i lași pe angajații tăi să trimită o broșură sau un catalog, fără să incluzi și o scrisoare de vânzări.

12. Vei fi surprins de creșterile vânzărilor, doar prin recomandări, dacă pui în practică o abordare sistematică pentru a obține recomandările, în loc să astepți ca ele să apară.

13. Un client pierdut și nesatisfăcut presupune implicații profunde. Nu pierzi doar tranzacțiile cu el – pierzi mulți alți potențiali cumpărători.

14. Dacă potențialii cumpărători și clienți desconsideră titlul – s-a zis cu reclama, i-ai pierdut. Ei nu vor începe să citească și conținutul anunțului, scrisorii, broșurii sau nu vor asculta mesajul tău telefonic sau reclama radio – iar tu nu vei primi un răspuns, o reacție pozitivă sau o vânzare.

15. Un plan de marketing de 40 de pagini, pe care îl citești o dată, iar apoi adună praf, uitat într-un raft, te costă o avere.

Fă-ți o promisiune că vei ieși din capcana marketingului ineficient și începe să răstorni efectele pe care aceste Strategii Sinucigașe le au asupra afacerii tale. Crede-mă, schimbarea va avea un impact uriaș asupra performanțelor și succesului afacerii tale.