Întreprinzătorii și corporațiile deopotrivă caută permanent următoarea idee de succes, care să le propulseze marketingul. Preluând și traducând articolul scris de Chris Wirthwein de aici, iată care sînt cele 10 însușiri, care diferențiază o idee de succes de celelalte:

idee de succes

  1. Transformarea. Are ideea puterea de a schimba atitudini, convingeri și comportamente? Deschide noi orizonturi de gândire, oferă o viziune nouă? Dacă da, atunci este o idee de succes și transformarea produsă va afecta piața, firma și oamenii săi.
  2. Apartenența. Cât de strânsă este apartenența ideii la patrimoniul tău, marca ta inconfundabilă, stilul tău propriu? Genială este ideea imposibil de copiat, de replicat cu aceleași efecte.
  3. Simplitatea. Atunci când scapi de balast, înlături ceea ce este în plus și simplifici, apare claritatea și intuirea mesajului, descoperirea și revelația pe care o oferă o idee de succes.
  4. Originalitatea. Oamenii sînt permanent preocupați de nou, unic și original. Sîntem programați să ignorăm banalul și să ne concentrăm asupra noutăților și lucrurilor originale, ieșind din rutină. Acest adevăr universal poate fi valorificat pentru captarea atenției potențialilor tăi cumpărători.
  5. Surpriza. Văr cu originalitatea, factorul surpriză este neașteptat, fără să fie absurd. Surprizele plăcute îi fac pe oameni să se simtă deosebiți.
  6. Magnetismul. Ideile magnetice au calitatea de a-i atrage pe oameni, generează reacții, atitudini, polemici. Ce subiecte ai observat, care par să declanșeze cele mai semnificative astfel de manifestări?
  7. Aderența.Nuplecabilitate”, parcă-i zicea o reclamă. Poate fi vorba de un gust, de o melodie sau o soluție inovatoare, care se „lipește” strâns atât de produsul tău, cât și de conștiința cumpărătorilor.
  8. Viralitatea. Odată aderentă, o idee poate deveni și molipsitoare, răspândindu-se și la alții. O idee de succes îi obligă pe oameni s-o împărtășească și altora.
  9. Egocentricitatea. Oamenii au un interes și o fascinație înnăscute pentru ei înșiși. „Cel mai adesea, oamenii nu sînt curioși, decât în ceea ce privește propria persoană”, spunea John Steinbeck.
  10. O idee de succes se face ușor plăcută. Acest factor – capacitatea de a se face plăcută – contribuie la eficiența comunicării mai mult ca oricare altul.

Ideal ar fi să poți genera astfel de soluții tot timpul, bifând toate cele 10 însușiri. Cu cât mai multe, cu atât mai bine! Iar dacă știi și altele, la fel de importante sau și mai și, care sînt acelea?

Probabil că, lucrând cu profesioniști, adică oameni care fac asta zi de zi, ca activitate principală (caută și generează idei de succes), ți-ar fi mult mai ușor să-ți atingi obiectivele, concentrându-te pe ceea ce faci tu cel mai bine!