Cine iti face marketingul?

Ai plati un stand la o expozitie, unde participantii sint in numar total de opt, pe langa Camera de Comert locala? Ai grija, s-ar putea sa dai un raspuns pripit… (daca te viziteaza cine ai nevoie, daca domeniul este foarte nisat, daca esti cel mai bun dintre cei opt?).

Conteaza enorm cine iti face marketingul, chiar si atunci cand crezi ca-l conduci prin obiective. Ce faci, daca obiectivele sint ratate, cum analizezi situatia?

In realitatea constienta ne raportam la azi, la anul trecut, sau la… copilarie. In vis, lipseste azi-dimineata, lipseste ieri, anul trecut sau acum cateva decenii.

Totul se intampla acum.foarte acum in marketing

Cum ar trebui sa fie marketingul tau?

De ce, cand se trezesc, cei care vorbesc in somn uita ce au facut, ce s-a intamplat?

Periodic, revine in presa subiectul brandingului personal. Ce inseamna faptul ca 9 oameni, candidati programati la un interviu pentru un post de consilier de marketing nu se prezinta la interviu? Ce spune asta despre fiecare dintre ei?

Atunci cand iti definesti marketingul, planul si obiectivele lui, bugetul si randamentul previzionat, este important ca lucrurile sa fie actuale, foarte acum, ancorate in realitatea imediata si contextul specific, clar.

Cand stabilest obiective, distribui si delegi actiuni si stabilesti obiective, este important sa aloci clar si responsabilitatile: cine raspunde de fiecare sector in parte, in prezentul imediat.

Daca ai un investitor ingaduitor sau de-a dreptul ignorant fata de randamentul actiunilor de marketing, haosul domneste asupra oricaror actiuni de marketing, predominand pasivitatea, asteptarea cumparatorilor.

Ce poti face?

Spune ce stii sa faci cel mai bine, iar cand vine vorba de defecte, refera-te la ele ca la locuri in care ai de facut imbunatatiri. Persevereaza in pregatire. Asa au facut cei mai multi oameni de succes – s-au pregatit.

Pune-ti la dispozitie atuurile, abilitatile, mijloacele de a fi de folos, de a contribui la succesul celor pe care vrei sa-i ajuti. Convinge ca poti face bine, cel mai bine, ceea ce vrei sa faci. Da acea nota personala fiecarui contact cu un om pe care il poti sprijini.

Enunta-ti valorile si arata ca stii ce inseamna prezentul, definind ce inseamna foarte acum in marketing. Maine, ceea ce stii s-ar putea sa fie o stire prafuita. Uita-te la tot ceea ce se afla in jurul tau, la dreapta, la stanga, in fata si in spate, sus si jos.

Uita-te la tot ceea ce se afla in jurul unui obstacol, deasupra si dedesubtul lui. Uneori, poate fi nevoie sa sapi, sa ocolesti, sa construiesti poduri sau pasarele… sau, pur si simplu… sa-i dai foc sau sa-l inunzi, trecandu-l inot!

Cauti asa ceva? Intalneste si cunoaste oameni noi, mereu. Nimeni sa nu caute spre ale sale, ci fiecare si spre ale altora. (Filipeni, 2:4).