Fiecare intelege in felul sau cum sa deruleze un marketing profitabil. In ultima vreme, cel putin la unele posturi TV, nici macar nu mai sintem avertizati atunci cand incepe calupul publicitar. Pur si simplu, reclama intra direct in film, sau in emisiune, dupa caz.

Motivatia tine de caracteristici ale semnalului TV. Telespectatorii au acum mijloacele tehnice de a “sari” peste calupurile publicitare. Victorie!

Difuzarea unui film e “platita” de reclamele care il intrerup, astfel incat telespectatorul sa plateasca mai putin decat daca ar cumpara DVD-ul cu filmul sau biletul la cinema. Televiziunile apeleaza si ele la un marketing profitabil, iar anuntarea unor filme cu audienta atrage mai multe incasari din publicitate.

Calupurile publicitare sint difuzate, de obicei, cu un volum mai ridicat al sonorului. Adica, fara ca telespectatorul sa umble la sonor, reclama se aude mai tare decat filmul pe care il intrerupe.

Alte reclame intra direct in film – ce enervant! Care e ideea? Pana te prinzi ca este vorba de reclama, sa apuci sa vezi nu stiu ce produs sau nu stiu ce oferta de servicii in actiune?! Poate ca iritarea duce la un efect advers, nu mai cumperi nici copt produsul care intrerupe ilogic si brutal vizionarea filmului… sa mai fie asta marketing profitabil? Cati telespectatori reactioneaza negativ?

Sudiile spun ca oamenii petrec foarte mult timp in fata ecranelor, fie ca urmaresc stirile, filmele sau emisiunile preferate. O gaselnita decenta sint canalele de teleshopping. Iar modul de prezentare de acolo este extraordinar, sunt foarte multe lucruri care pot fi adaptate si preluate in propriul mod de a-ti face publicitate.

Calupurile de publicitate tv se vand in functie de ora de difuzare, insa reclama unui produs ajunge sa fie inghesuita intre alte reclame. Asaltul comercial, chiar si asupra unui telespectator rezistent, chiar avid de publicitate, este coplesitor. Cate reclame poate retine? La cate poate reactiona?

De la descrierea beneficiilor si pana la confirmari sociale, marturii ale unor oameni obisnuiti sau ale unor personalitati care folosesc produsele sau serviciile respective, inclusiv garantii de returnare a banilor si bonusuri oferite la pachet cu produsul cumparat, motive pentru a cumpara, impulsionarea telespectatorilor sa treaca la actiune si sa plaseze comenzi – toate metodele unui marketing profitabil.

Stilul de prezentare de pe canalele de teleshopping este cel mai apropiat de ceea ce poate face un vanzator, aflat fata in fata cu potentialul cumparator.

Combate eventualele obiectii anticipandu-le, raspunzand eventualelor temeri si incercand sa elimine barierele din calea vanzarii.

Cu siguranta vand suficient, pentru a obtine profit, dupa ce scad cheltuielile cu producerea si difuzarea emisiunilor de promovare! E ca si cum ar vinde fata in fata cu potentialul cumparator. Asta da, exemplu de marketing profitabil!