Evenimentele de promovare pe care le organizezi te ajută să descrii ușor beneficiile pe care le oferi unei audiențe interesate de ceea ce oferi.

După ce închei pregătirea, o serie de detalii fac diferența între succes și eșec, între evenimentele reușite și cele care consumă mai mult decât produc. Scopul unui eveniment ar trebui să fie profitabilitatea, dincolo de oportunitatea de a învăța din mers, de a furniza informații, de a face simple demonstrații sau afirmații.

Gândește-te la ceea ce este imediat aplicabil, lucrurile utile cu care rămân după eveniment toți participanții, indiferent că decid să cumpere pe loc sau amână decizia.

Poate fi vorba de un bal caritabil. În acest caz, decizia de cumpărare este aceea de a-ți îmbrățișa cauza. Poate fi o prezentare a unui program educativ dedicat părinților – decizia de cumpărare este aceea de a-ți susține și promova programul propus.

Poate fi vorba despre lansarea unui produs, a unui restaurant, a unui pachet de servicii, prezentarea unei invenții, a unei noi tehnici sau tehnologii de lucru, propunerea unui proiect social, cultural sau sportiv și multe alte subiecte, care pot fi prezentate cu succes în cadrul unui eveniment.

Desfășurarea evenimentului de promovare are cel puțin aceeași importanță ca și pregătirea.

Ai redactat prezentările, ai stabilit vorbitorii, programul, ai trimis invitațiile și ai primit confirmările. Mai este o oră și începe evenimentul.

Iată câteva elemente cheie pentru desfășurarea cu succes a evenimentului tău:

1. Asigură confortul participanților.

De la confortul ambiental, care înseamnă luminozitate potrivită, temperatură, impact vizual (decoruri, culori), sonorizare, miros (sau lipsa mirosurilor) și până la numărul suficient de locuri, spațiul suficient între scaune, locurile pentru haine (garderobe) – o mulțime de detalii contează pentru a-i încânta pe invitați.

2. Conferă atractivitate evenimentului.

Desigur, din moment ce oamenii au venit, înseamnă că tema aleasă prezintă interes. Cum o prezinți într-un mod atractiv? Prin fraze scurte, clare, fără prea mulți termeni științifici, mai puțin cunoscuți. Folosește multe imagini, inclusiv clipuri video scurte, ilustrând cuvintele spuse de vorbitori.

3. Interacționează cu participanții.

Dialogul este esențial. Cere și acceptă întrebări. Poți afli lucruri pe care le obții din cele mai bune surse – cei care reprezintă crema publicului tău țintă. Spre deosebire de alții, cei prezenți au atât de mult interes, încât au renunțat la alte activități, pentru a fi prezenți la evenimentul tău. În plus, menții treaz interesul, pe parcursul unor evenimente mai lungi, când poate apărea oboseala.

4. Gândește-te la utilitate.

Indiferent de temă, foarte rar se întâmplă ca toți participanții să cumpere, să adere la propunerea ta, să îmbrățișeze fără rezerve cauza ta. În orice caz, structurează informațiile dezvăluite în așa fel, încât și aceștia să plece cu ceva util, folositor, practic și nou. Poate vor reveni, când va fi momentul potrivit.

5. Comunică permanent.

Dincolo de prezentările în sine, de vorbitori și diagrame, imagini și clipuri video, dialogul presupune și momente de verificare a stării publicului țintă (preferabil, relaxat) și momente de respiro sau destindere, în afară de pauzele de cafea și discuții libere. Pot fi întrebări scurte, remarci amuzante, promisiuni de resuscitare a interesului sau alte intervenții.

6. Pune-te la dispoziția invitaților.

Unii dintre participanți pot avea nevoi speciale în timpul evenimentului și este bine pentru toată lumea să primească răspuns rapid, adecvat, eficient. Astfel, chiar și ceilalți vor simți că ești bine pregătit și vor rămâne cu o impresie bună despre organizarea și desfășurarea evenimentului tău de promovare.

7. Înregistrează integral.

Desfășurarea evenimentului poate fi utilă pentru ocazii viitoare. Tot ceea ce include evenimentul – prezentări, întrebări, concluzii, etc. – poate fi îmbunătățit și poate fi folosit în alte ocazii. De exemplu, poți face selecțiuni foto, video și audio, pe care să le folosești ca materiale de promovare de sine stătătoare, în cadrul altor campanii de marketing.

8. Mulțumește și cere impresii.

Ține minte să mulțumești. Pare simplu, însă mulți uită de acest gest elementar de curtoazie. Mai mult: mulțumește verbal, mulțumește prin toate gesturile pe care le faci la despărțire și mulțumește și în scris, la finalul evenimentului sau a doua zi. Acestea sînt și ocazii perfecte pentru a cere impresii, sugestii pentru îmbunătățiri și chiar recomandări de potențiali clienți.

Cu siguranță, mai sînt și alte elemente importante, pentru reușita unui eveniment, pentru desfășurarea lui în condiții optime și pentru succesul financiar al acestuia. Recuperarea investiției are sens economic, chiar și în cazul unor evenimente caritabile, sociale sau de educare a audienței, într-un domeniu în care apar noutăți sau într-o temă tradițională.

Profitabilitatea se poate măsura direct, prin volumul de vânzări realizate imediat, numărul de contracte încheiate, numărul de persoane care se înscriu și aderă la cauza ta, numărul de noi simpatizanți sau orice alt indicator de performanță pe care l-ai ales, în funcție de profilul evenimentului de promovare pe care îl desfășori.

Oricee idee ai și vrei s-o dezvălui, pentru că te-ai convins de importanța ei în cadrul unui eveniment, poți comenta aici. Aportul util este oricând binevenit de toți cei care se află la început și vor să se asigure că investesc într-un eveniment de succes.