Am primit pe strada un pliant, al unei agentii imobiliare. Colorat, imprimat pe hartie de calitate… ar lua nota 2, pe o scara de la 1 la 10.

Titlul lipseste – pardon, pe partea de sus (antet) este trecut numele (pompos) al firmei. Fara beneficii, oferta sau ceva care sa atraga (si retina) atentia.

Tu faci la fel?

Mai departe: trei cuvinte, frumos incadrate in dreptul cate unui desen, acelasi, repetat, reprezentand o casa, asa cum ar desena-o un copil (nu 3D, nu fotografie – desen, pur si simplu). Iata cuvintele: “vindeti“, “cumparati“, “inchiriati“.

Fara sa incerce sa se diferentieze sau sa stimuleze alegerea lor (ce motive ar avea un potential client sa-i aleaga pe ei, doar ca ei au tiparit si distribuit un pliant, iar altii n-au facut-o? Slab…)

Si in continut lipseste oferta, lista cu avantaje sau atuuri (incredere sporita, rapiditate la incheierea actelor, sprijin pentru a selecta cea mai avantajoasa varianta, etc.).

Nota 2, adica punctul in plus, pe langa cel din oficiu, este acordat pentru ca erau trecute datele de contact – un numar de telefon si o pagina de Internet.

In plus, pe verso, pliantul avea ceva tiparit (adica sint destule firme care cred ca economisesc bani, tiparind pliante pe o singura fata). Este o (slaba) solicitare de trecere la actiune.

 Cum suna aceasta solicitare de trecere la actiune?

Pentru detalii, scanati…” si sint trecute trei coduri QR. Fara explicatii (De ce trei si nu unul singur? Poate, cate unul pentru fiecare dintre cele trei cuvinte de mai devreme…). De ce le-ai scana?

Exprimarea laconica de tipul “pentru detalii, sunati la…” sau “…scanati” pacatuieste prin lipsa oricarei motivatii, parca se rusineaza sa genereze interes!

Aceasta solicitare – “scanati” – poate genera un oarecare trafic pe paginile de Internet conectate la codurile QR, bazat pe curiozitate (oare, agentia urmareste traficul, masoara impactul acestei campanii de distribuire de pliante?).

Mai departe, este o chestiune de costuri – cat au costat pliantele, cati vizitatori genereaza pentru paginile din spatele codurilor QR, cati dintre ei devin clienti si ce incasari genereaza, pentru agentia imobiliara.

Ceea ce poti face tu, cand vrei sa folosesti pliantele ca mod de promovare, este sa valorifici mai bine spatiul pe care il ai la dispozitie, sa obtii un randament mai bun dintr-o astfel de investitie.

Incepe cu un titlu atractiv pliantele tale. Atrage atentia, printr-un beneficiu unic sau o oferta irezistibila. Denumirea firmei este prea putin relevanta.

Convinge-l pe omul care primeste pliantul sa treaca la actiune – sa te sune, sa intre pe pagina ta de Internet sau sa caute primul magazin unde-i spui ca poate gasi produsele tale.

Pentru asta, fa risipa de cuvinte – in loc sa te zgarcesti, folosind doar trei cuvinte, care exprima generic si vag actiuni nediferentiate de concurentii tai (toate agentiile vand, cumpara si inchiriaza pentru clientii lor).

Tu cu ce esti mai bun? Motiveaza-l pe om sa te aleaga, sa te prefere, sa te recomande, sa te laude, sa revina… Si spune-i concret care este pasul urmator, pe care vrei sa-l faca!

Explica, educa, fii de ajutor. Usureaza-i omului cautarile, in loc sa-i complici viata, punandu-l sa caute detalii, printr-un efort suplimentar, sustinut doar de curiozitate.

Zeci de pliante zaceau pe caldaram. Este un cost asumat: in fond, cati dintre trecatori erau, in acel moment, printre oamenii interesati de serviciile unei agentii imobiliare? Si cati le-au aruncat, doar pentru ca lipseau aceste elemente simple, enuntate mai devreme?pliant despre marketing eficient

Sper ca este limpede: marketingul poate fi simplu si eficient, cu aceiasi bani (putini). Sint gata sa garantez ca, daca lansezi in paralel doua pliante, unul de nota 2 si unul de cel putin un 8, cel de-al doilea va avea un randament nu de 4 ori mai bun, nici de 40 de ori, ci de cel putin 100 de ori mai bun!