Despre SEO se poate scrie și se poate povesti la nesfârșit, pentru că este un proces continuu, fluid, dinamic, adaptativ și evolutiv. Cel mai bine o pot face – surprinzător, nu o fac toți! – cei care oferă servicii SEO altora – adică optimizări pentru paginile de Internet, care doresc să-și crească vizibilitatea printre milioanele de noi apariții zilnice, în fața concurenților tradiționali sau proaspăt întrați pe piață, cu bugete mai mari sau mai mici de promovare.

SEO tradițional se referă la optimizarea generală, pentru  Google, colosul motoarelor de căutare, însă este mult mai eficient să faci optimizarea în mod țintit, îngust, pentru o nișă sau separat, pentru o sută de nișe, decât la modul general, chiar dacă, astfel, poți pierde din vedere câțiva clienți. Definirea priorităților este primul pas în această direcție.

După definirea obiectivelor tale, ai nevoie să te concentrezi asupra obiceiurilor actuale, în fiecare săptămână, făcând teste și adaptându-ți campaniile. Practic, pentru a vorbi despre SEO,  este necesar să faci continuu cercetări de piață, iar pentru aceasta există instrumente și firme specializate. Dincolo de analiza performanțelor obținute de cuvintele cheie, este nevoie să evaluezi ce funcționează pentru concurenții și liderii de piață din domeniul tău.

Pornește de la indicatorii pe care vrei să-i utilizezi, stabilind reperele momentului de pornire, alegând ordinea în care urmărești dezvoltarea site-ului tău, în funcție de valoarea momentului zero pentru fiecare dintre indicatori. Cu alte cuvinte, începe cu o analiză detaliată a site-ului tău și stabilește obiective specifice pentru fiecare campanie, atunci când este vorba despre SEO și obiective de performanță.

Ia decizii bazate pe informații, în loc de opinii. Cu alte cuvinte, uită-te cu atenția cea mai mare la rezultate și stabilește strategiile pe care le vei urma numai în funcție de teste și rezultate. Încearcă să anticipezi tendințe și să previzionezi oportunități, pentru a te înscrie în curentul performant al domeniului tău de activitate, înaintea concurenților tăi. Inovează, pentru a afla primul ce urmează, chiar pentru a da tonul și pentru a prelua conducerea pieței.

Combină mai multe tipuri de marketing digital pentru a-ți crește traficul. Aglomerația este atât de mare, încât despre SEO eficient se poate vorbi numai în combinație cu alte instrumente de creștere online, capabile să genereze rapid rezultatele pe care ți le-ai propus.

Construiește linkuri de cea mai bună calitate către canalele potrivite, cu legături logice formate în mintea clientului care navighează pe site-ul tău. Caută permanent cuvinte cheie și, mai ales, expresii cheie, cu variațiuni semantice și modificări lungi, pentru a ține pasul cu modificările și actualizările Google, Facebook și ale algoritmilor dedicați căutărilor pe mobile.

Intercalează metodele de SEO tehnic – cod invizibil, text vizibil, conținut dinamic, foto, video, proporții optime de combinare între ele pe paginile site-ului tău. Despre SEO local s-ar putea să fi auzit deja: pune-te pe hărțile utilizate de șoferi și navigatori. Investighează nodurile de date pentru a selecta numai acele strategii care dovedesc eficiență, punând pe primul loc randamentul fiecărui leu investit.

Dacă știai toate acest lucruri, tocmai ai primit confirmarea că faci bine ceea ce faci, când le pui în practică. Dacă nu știai, bucură-te că ai aflat ce te așteaptă, ia ce ți se potrivește și pune-te pe treabă, pe cont propriu sau apelând la experți. Acum știi la ce să te aștepți, cum să-i verifici și ce să ceri de la ei! Iar dacă îți lipsește timpul sau priceperea… cere sprijinul meu!

Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on LinkedInShare on Google+