După produs și preț, al treilea element al mixului de marketing este piața sau publicul ţintă.

Acesta este definitoriu pentru un marketing profitabil. Cu cel mai bun preţ şi un produs revoluţionar, dacă alegi publicul ţintă potrivit, dai lovitura.

Poate că alţii vând mai ieftin, sau oferă produse mai bune, însă atunci când tu îţi alegi mai bine decât ei publicul ţintă, tot tu vei fi cel care câştigă.

Invers, oricât de mult ai investi în promovare, indiferent de cât de bun este produsul tău şi cât de accesibil este preţul, dacă te adresezi unei pieţe generale sau selectezi greşit publicul ţintă, vei avea probleme.

Scapă de frustrări şi descoperă câteva mijloace simple care să îţi asigure accesul la candidaţii perfecţi, care să devină clienţii tăi.

publicul țintă

Mai întâi, cunoaşte-ţi clienţii existenţi, de unde provin, care sunt trăsăturile lor comune, de ce te-au ales pe tine ca furnizor.

Află cum să identifici un public ţintă care să aibă aceleaşi frustrări sau probleme pe care tu poţi să le rezolvi, oameni cu aceleaşi nevoi pe care să le satisfaci, care provin din zone identice sau asemănătoare din punct de vedere geografic, social şi economic. Descoperă ce publicaţii citesc, unde caută produse ca ale tale, astfel încât să ştii unde să fii prezent.

Pasul următor este să foloseşti informaţiile obţinute din analiza clientelei pentru a concepe mesajul potrivit pentru piaţa ţintă.

Dacă eşti la început de drum, studiază-ţi concurenţii, obiceiurile de cumpărare ale potenţialilor tăi clienţi, cei cărora utilizarea produsului tău sau serviciilor tale le va aduce beneficii.  Include în mesaj „Valorile de Marketing Profitabil” (titlul, beneficiul perceput unic, oferta irezistibilă, motivele de cumpărare, confirmările sociale, garanţia, solicitarea unei acţiuni).

Alege mijloacele prin care să transmiţi mesajul tău către piaţă.

De preferat, apelează la căi multiple, diferite, pentru că unii răspund mai bine la un anumit mijloc de comunicare (de exemplu, telefon), iar alţii sunt mai înclinaţi să răspundă unui alt gen de abordare (anunţuri publicitare).

Ţine minte că este important să revii periodic, să repeţi transmiterea mesajului în mod constant.

Este vital să găseşti momentul potrivit, când potenţialii clienţi sunt în căutarea produsului sau serviciilor tale. Revenind constant îţi asiguri succesul,  îmbunătăţindu-ţi şansele să fii prezent atunci când cumpărătorii au nevoie de tine.

Este evident că principala armă a celor care au ceva de vânzare este prețul: discounturi, oferte, promoții și alte metode de promovare, bazate pe preț. Se neglijează atât beneficiile produsului, avantajele sau atuurile sale, cât și nevoile reale ale pieței sau publicului țintă.

Dacă reușești să evadezi din cercul vicios al reducerilor de preț și te orientezi asupra împlinirii nevoilor exprimate de publicul țintă, vei avea succes. Oferă încântare, arată că îți pasă, că ești pregătit să fi de ajutor, pe termen lung.

Reducerile de preț au o limită. Promoțiile implică riscuri și uzură. Publicul țintă care este dependent de preț este, totodată, instabil, infidel, gata să „trădeze”, la prima tentație, venită de la un concurent.

Aceştia sunt paşii de urmat, a căror utilitate este demonstrată în fiecare zi de cei care ştiu ce înseamnă un marketing profitabil.