Tatango a publicat aici un top al celor mai relevante studii de caz pentru campanii de SMS marketing. Poți citi despre 10 dintre cele 70 de studii publicate în total, folosindu-le pentru propriile tale campanii. Te vor ajuta să-ți crești eficiența.

Printre mărcile care investesc cu succes în SMS marketing se află Pizza Hut, Ford, Tide sau malluri care doresc să atragă și să fidelizeze cumpărătorii.

Una dintre campanii a înregistrat peste 400,000 de cumpărători participanți la promoție, generând peste 1,5 milioane de SMS-uri în doar 10 zile! Succesul este indiscutabil. O altă campanie a generat un randament de 6,600%, prin MMS-uri cu rată de deschidere de 97%!!!

Pizza Hut a constatat că, în medie, campania de SMS marketing a fost cu 142% mai eficientă în creșterea vânzărilor suplimentare, comparativ cu alta canale de promovare, utilizate de 340 de locații ale acestui lanț de restaurante.

Cu alte cuvinte, dacă mai aveai dubii privind eficiența campaniilor de SMS marketing sau credeai că firmele mari le evită, iată exemple care îți arată că poți convinge mulți oameni să ți se alăture, să cumpere de la tine, folosind eficient această metodă de promovare pentru a-ți crește vânzările.

Fie că oferi reduceri, cupoane, înscrieri în concursuri, promoții exclusive, destinate celor care participă, evenimente pe bază de invitații, acces limitat în timp sau pentru un număr redus de persoane la un anumit tip de facilități – toate constituie motivații puternice, care pot sta la baza unei campanii de SMS marketing de succes.

Atenție: cere permisiunea! Rata de succes are la bază consimțământul participanților. Orice depășire a limitelor acceptabile de confidențialitate se poate întoarce ca un bumerang împotriva inițiatorului. Trimite SMS-uri celor care acceptă să participe. De exemplu, Pizza Hut a derulat campania exemplificată pe o perioadă de 15 luni. Taco Bell încă păstra o rată de deschidere a mesajelor de 93% după 5 săptămâni de la lansarea campaniei de SMS marketing.

Dacă trimiți mesaje nesolicitate, poți fi reclamat, poți fi sancționat pentru comportamente comerciale nepermise, pe lângă daunele produse reputației prin publicitatea negativă pe care riști să o atragi, indiferent de cât de bine intenționată este campania pe care o concepi.

Cere permisiunea, apoi trimite SMS-urile cu care crezi că poți convinge mai mulți cumpărători să vină la tine. Reglează-ți din timp și testează mecanismul campaniei de SMS marketing. Fă ajustările și setările optime înainte de a da startul. Monitorizează evoluția și rezultatele încă de la început, pentru a putea interveni, dacă este cazul. Pregătește-ți o echipă de „pompieri”.

Cel mai bine este să apelezi la profesioniști, măcar pentru prima campanie. Ei știu ce întrebări să-ți pună, având deja experiența unor campanii de SMS marketing reușite, derulate pentru alți clienți. Chiar dacă o astfel de discuție poate dura mai bine de jumătate de oră, merită. Vei economisi timp după aceea și mai ales vei evita eventuale greșeli costisitoare!