În goana după audiență, deseori se face abuz de cuvinte menite să atragă atenția, să șocheze, să cerșească un clic în plus. Unele dintre publicațiile cu o astfel de abordare au avut o existență meteorică, altele se îndreaptă spre faliment.

Întotdeauna, încântarea publicului tău țintă merită să fie prioritatea zero, înaintea clicurilor numeroase, a fanfaronadei ieftine și a amăgirilor cu efecte de scurtă durată, privind succesele iluzorii obținute în fața concurenței.

În primul rând, un titlu care conține cuvinte ca senzațional, incredibil, minunat, fantastic, fabulos, colosal, incendiar sau din categoria șocant, cutremurător, cumplit, pericol, groaznic, dezastruos atinge resorturi emoționale dintre cele mai intime, profunde și fundamentale.

În al doilea rând, astfel de cuvinte creează așteptări pe măsură. Dacă în spatele unui astfel de titlu pompos se ascund banalități, dezamăgirea este atât de mare, încât atrage dispreț și chiar respingere, mergând până la propagarea unei reputații decredibilizate.

În al treilea rând, abundența unor astfel de cuvinte în titluri dezvoltă imunitate în rândul celor vizați, care rămân insensibili, în scurt timp, la orice ofertă promovată într-o astfel de manieră. Cu alte cuvinte, atunci când senzaționalul devine normă, atenția scade.

În al patrulea rând, un public selectat prin astfel de metode este instabil. Are caracteristici definitorii pentru persoane lipsite de fidelitate comercială, gata să dezerteze spre alt ofertant, cu prima ocazie cu care apare ceva mai senzațional, mai șocant, mai minunat… dacă se poate așa ceva.

În articolul său de aici, Ayaz Nanji revine la tema cuvintelor (din limba engleză) care, incluse în titlul (subiectul) mesajelor de marketing prin email, cresc (și cele care descresc) numărul adresanților care le deschid. Studiul citat cuprinde peste 21 de miliarde de mesaje de marketing analizate, cu mii de titluri diferite, trimise de 2,500 de mărci.

Datele studiului cuprind categorii și domenii de activitate variate (călătorii, media și divertisment, vânzări cu amănuntul, tehnologie, servicii pentru consumatori).

Se pare că alte piețe (Statele Unite ale Americii) au depășit perioada senzaționalismului, iar reacția respondenților este atent testată periodic, prin studii comparative de amploare, cu concluzii transpuse în valori concrete și câștiguri financiare semnificative.

Probabil că maturizarea consumatorilor este doar o chestiune de timp (scurt), iar cei care vor fi atenți la schimbare și vor reacționa pe măsură vor fi cei mai câștigați.

Testează și măsoară preferințele publicului tău țintă.

Ajută-l să aleagă corect, oferă-i informații utile, depășește-i așteptările, atunci când faci promisiuni. Studiază-i preferințele, respectă-le, educă-i gusturile, arată-i beneficiile și soluțiile pe care le propui, unicitatea și irezistibilitatea ofertelor tale.

Un titlu senzațional este o promisiune. Conținutul aferent acelui titlu are de satisfăcut așteptările generate de titlul însuși. Folosirea unor cuvinte cheie, care au impact mai mare, este utilă numai în măsura în care se mulează pe preferințele publicului.

Astfel de studii de impact, efectuate pentru limba română, par a fi destul de rare și deseori incomplete. Apelând la profesioniști, poți face schimbări aparent minore (înlocuind doar câteva cuvinte), cu îmbunătățiri spectaculoase ale rezultatelor. Comandă un astfel de studiu, aplică-i concluziile și recuperezi rapid investiția!