Asadar, cum insufletesti marketingul tau si ce legatura are asta cu orchestrele, neurotehnologia, vuietul obsesiv al stirilor si rezultatele financiare ale anului care se inchide?

Este la moda sa-ti promovezi brandul, sa faci branding sau sa branduiesti (?!) magazinul, sediul firmei si, eventual, uniformele angajatilor.

Brand inseamna marca sau semn distinctiv aplicat animalelor, cu fierul inrosit in foc, pentru a distinge intre ele (indeosebi, pentru a le deosebi pe cele apartinand unui proprietar de cele apartinand altor proprietari).

Ce a fost mai intai, oul sau gaina?

Ce a fost mai intai, setul de insusiri armonioase si atractive, de exemplu, grupate intr-o comunitate numita Facebook sau brandul The Facebook?

Daca vrei, poti citi si singur definitia personificarii, asa cum ar trebui sa o stie orice elev  (bine, de fapt, ar trebui sa stie deja dinainte de evaluarea nationala din clasa a VIII-a!).

Insufletirea sau personificarea se poate face fie prin diferentierea fata de alta figura de stil, fie prin enuntarea propriilor insusiri sau caracteristici ale acestei figuri de stil.

Esenta acestei idei este urmatoarea: insufleteste marketingul produsului tau! Da-i viata, sens, actiune, insusiri, fa-l social, pune-l intr-o orchestra, fa-l sa interpreteze sau sa dirijeze o simfonie. Daca iti cunosti publicul, stii ce fel de simfonie vrea si ce nivel de interpretare.

De ce crezi ca au atat de mult succes filme ca “Shrek”, “Toy Story”, “Cars”, “Ice Age”, “Madagascar” si asa mai departe? Evident, sunt mai multe motive, insa acum ma refer la unul singur, pe care eu il consider cel mai important…

Diferentiaza-te prin personificarea produselor sau serviciilor tale. Transforma-ti masinile in personaje de actiune care fac ceva pentru clienti, intreprind actiuni, au emotii, sentimente, personalitati diferite – cu alte cuvinte, au o viata. Mai mult, au o viata sociala.

Pune-le sa formeze o orchestra, sa cante la instrumente diferite intr-o simfonie, sa atraga atentia inclusiv a agentiilor de stiri. Fa-le simpatice, diferite, atragatoare, da-le o istorie, un profil, un statut social, descrie relatiile lor, ce le place, ce le intereseaza si asa mai departe.

De exemplu, un furnizor de servicii IT cauta sa-si insufleteasca cele trei tipuri de abonamente, gasindu-le denumiri diferite de clasicele “Basic”, “Silver” si “Gold”.

Acelasi lucru este valabil si pentru cei care sint pasionati de jocuri computerizate si care intra profund in pielea personajelor pe care le interpreteaza Poate isi doresc ca nivelele de promovare se reflecte mai bune ceva compatibil cu starea lor din momentele in care joaca.

Asta da, marketing profitabil!