M-am referit recent la prioritățile oamenilor de afaceri din România, pe primul loc aflându-se cele de marketing profitabil. Am constatat, totodată, că deși 53% dintre oamenii de afaceri pun pe primul loc marketingul, numai 10% apelează la consultanți externi.

De regulă, întreprinzătorii au de depășit câteva obstacole atunci când investesc în instrumente de marketing profitabil, sau, altfel spus, se confruntă cu trei probleme esențiale:

–          Lipsa de cunoștințe

–          Lipsa de timp

–          Lipsa de fonduri

Pentru ca marketingul să fie eficient, este important să dobândești cunoștințele necesare pentru a ști CUM să pui în aplicare instrumentele de marketing profitabil, în ce ordine și cu ce frecvență. Cu acces la Internet, resursele sunt uriașe și, deseori, gratuite: studii, cărți, webinarii, buletine informative și așa mai departe.

Totul este să ai suficient timp să cauți și să absorbi informațiile pe care le culegi, să înveți să le aplici, înțelegând modul în care acestea acționează. Numai că… apare al doilea obstacol – lipsa de timp.

Tot timpul pe care îl aloci căutării și prelucrării informațiilor trebuie împărțit cu sarcinile de zi cu zi pe care afacerea ta îți cere să le îndeplinești. Cine poate spune care este punctul de echilibru dintre timpul dedicat studiului, perfecționării în marketing și timpul dedicat activităților tale curente?

Tu ești singurul care poate decide!

Pot să te asigur de un lucru: oricâte cunoștințe acumulezi și oricât timp dedici eforturilor tale de marketing, valoarea acestora depinde de un singur factor: testarea. Mulți oameni de afaceri au tendința să creadă că o anumită metodă, un anumit instrument de marketing profitabil nu se potrivește cu situația lor, cu piața lor, cu tipul de produse sau servicii pe care le vând.

Ei bine, vei ști adevărul numai atunci când vei testa. Iar testele înseamnă bani. Ajung la cel de-al treila obstacol – lipsa fondurilor. E important să dispui de suficiente fonduri pe care să le dedici testării pentru a evita costurile mult mai mari pe care le presupune o investiție plasată greșit, o campanie sortită eșecului, eforturi de marketing care rămân fără ecou.

Tot banii sunt unul dintre principalele motive, pentru care mulți nu apelează la un consultant extern. Cred că sunt scumpi. Scumpi, comparativ cu ce? Câți experți au consultat, înainte să-și facă o imagine asupra prețurilor?consultant extern

De ce să apelezi la un consultant extern?

În primul rând, este specialist în domeniul său, face aceeași activitate zi de zi, an de an. S-a perfecționat în domeniul lui de activitate, așa cum tu te-ai specializat în domeniul tău. Știe multe lucruri, pe care tu abia ai începe să le înveți. El deja le stăpânește.

În al doilea rând, economisești timpul pe care, altfel, l-ai dedica acumulării și asimilării de informații, exersării lor în teste practice. Poți dedica acest timp activităților în care dai randament maxim. Poți lucra în paralel cu specialistul, accelerând procesul de atingere a obiectivului de creștere.

În al treilea rând, chiar și atunci când te gândești la costuri, deseori testele eșuate, greșelile și reluările presupun costuri mai mari, decât dacă ai fi făcut de la bun început lucrurile așa cum ar fi fost bine.

Ar fi bine ca tu să vezi lucrurile altfel: cât de multă valoare poți obține cu ajutorul unui consultant extern? Ce garanții îți oferă consultantul extern pentru rezultatele pe care le promite? Este capabil să pună pe hârtie un plan clar și concret de acțiune?

E dispus să participe la risc, lucrând pe baza unui procent din încasările viitoare, generate de contribuția lui la creșterea afacerii tale? Poate să facă o listă de instrumente de măsurare, indicatori și parametri de performanță?

Poate să-ți traseze o ”hartă” a etapelor de lucru pentru implementarea unui marketing profitabil în afacerea ta?