Primul raspuns pe care ar trebui sa-l iei in considerare este cel care include o referire la indicatori de profit. Majoritatea intreprinzatorilor gandesc in termeni de competitivitate, comparandu-si performantele cu cele ale concurentilor.

Cei care vor sa fie lideri gandesc strategic, in termeni de valoare, beneficii si avantaje pe care le ofera clientilor, de increderea carora depinde profitul si, implicit, viitorul afacerii.

Iata mai jos referiri la doua articole recente despre indicatori utili pentru evaluarea impactului marketingului de continut folosit in propriile strategii de promovare si respectiv pentru masurarea satisfactiei clientelei.

Originalele in engleza contin informatii mai cuprinzatoare si explicatii cu putere de exemplu. Deseori, este nevoie sa interpretezi si sa adaptezi propriei tale situatii astfel de studii de caz si repere de referinta, pentru a extrage maximum de utilitate.

Pentru marketingul de continut, principalii indicatori utilizati si masurati de oamenii de marketing sint:

traficul,

-angajamentul,

-volumul impactului,

-legaturile de referinta si

rata de conversie.

O serie de factori pot influenta evolutia fiecaruia dintre acesti indicatori, care, deseori, merg mana in mana, influentandu-se reciproc. Detalii poti citi aici.

In functie de momentul ales si de natura afacerii tale, poti stabili prioritati si obiective in ordinea importantei pe care o acorzi acestor indicatori. De exemplu, poti demara o campanie care sa imbunatateasca rata de conversie sau una care sa creasca angajamentul vizitatorilor websiteului tau.

Astfel, masurarea traficului se poate face si cu locul paginii in clasamentele motoarelor de cautare (Page Rank – Google, Alexa, etc.), marimea bazei de date cu abonati la buletinele informative prin email, numarul de persoane conectate prin social media si alti parametri.

Angajamentul – adica durata si calitatea interactiunilor cu mijloacele tale de comunicare prin marketing de continut – poate fi masurat cu ajutorul unor indicatori ca durata vizitei pe site, rata de abandon, comentariile, redistribuirile de mesaje. Conteaza relevanta comunicarilor, designul…

Volumul impactului iti arata cat de multi oameni si cat de des preiau si redistribuie mesajele tale, in mod voluntar si spontan.

Legaturile de referinta te ajuta si contribuie la cresterea vizibilitatii si autoritatii informatiilor pe care le distribui. Astfel, este important ca mesajele tale sa aiba continut util, interesant si stimulativ.

Rata de conversie este cel mai important indicator al performantelor tale, cu impact direct asupra profitabilitatii activitatilor tale de marketing. Numarul de vizitatori, admiratori si sustinatori fideli este tradus in valoare efectiva.

Pentru masurarea acestora, ai la dispozitie o multime de instrumente si softuri, fie gratuite, fie contra cost, indiferent ca sint disponibile online – ca Google Analytics sau Facebook Insights – sau le instalezi pe paginile tale de Internet.

Pe langa aceste date culese cu ajutorul sistemelor automate de masurare a impactului activitatilor tale de marketing, este important sa urmaresti si sa valorifici mesajele si informatiile pe care ti le transmit clientii tai.

Articolul de aici, tot in limba engleza, descrie metodic cativa indicatori fundamentali ai gradului de satisfactiei al clientelei:

–          Calitatea perceputa,

–          Loialitatea,

–          Satisfactia atributionala

–          Intentia de recumparare.

Autorul exemplifica si cu intrebari utilizate in relatiile cu clientii, pentru a determina care este valoarea indicatorului masurat (scazuta sau ridicata?).

Zilele trecute, un magazin online a trimis un chestionar de satisfactie cu cateva intrebari succinte, cu o scala de evaluare a serviciilor utilizate. Din pacate, comanda plasata la acest magazin fusese refuzata, din cauza intarzierilor, motiv pentru care evaluarea a fost negativa.

Asadar, relatiile cu clientii sau serviciile de suport conteaza foarte mult, merita atentie sporita si diferentiata, pentru fiecare canal utilizat.

Verifica volumul pentru fiecare canal utilizat, timpul de raspuns (reactie) la intrebarile si solicitarile clientilor, calitatea raspunsurilor, mai ales la reclamatii, rata de abandon, distribuirea de continut cu caracter de instructiuni sau raspunsuri la intrebari frecvente.

Vei gasi in articolul mentionat mai sus o formula de calcul pentru unul dintre acesti indicatori, numit Net Promoter System™.

Acesta este util pentru a masura, pe o scala de la 0 la 10, probabilitatea ca un client sa te recomande (magazinul online mentionat mai devreme foloseste un sistem asemanator).

Ca o concluzie, ai ocazia sa remarci importanta utilizarii acestor indicatori in contextul afacerii tale. Tine cont de conditiile de piata si specificul domeniului tau de activitate, cand aplici informatiile pe care tocmai le-ai acumulat.