Ideile raman utopie, pana cand sint puse in aplicare. Un plan eficient de actiune, avand la baza ideile de marketing descoperite, ar trebui sa fie compus din 5 parti:

1. Evaluarea

2. Cercetarea

3. Personalizarea

4. Implementarea

5. Revizuirea

Sa le luam pe rand, incepand cu partea care sta la baza procesului:

1. Evaluarea

Deseori, ideile au potential revolutionar, transformand radical rezultatele si depasind orice asteptari. Pentru a face imbunatatiri extraordinare, este important sa-ti evaluezi situatia, sa determini ce zone sufera cel mai mult si s-ar putea bucura de cea mai mare atentie, inainte de a aplica idei noi.

Evalueaza care poate fi impactul noilor idei asupra oamenilor implicati in proiect, efectele pe care le pot genera direct si indirect, resursele necesare pentru implementarea si sustinerea lor.

Estimeaza perioada asupra careia crezi ca se vor extinde efectele sau dupa cat timp crezi ca ar trebui sa ti se implineasca asteptarile si sa apara roadele. Uneori, efectul poate fi imediat, alteori schimbarile pot sa apara dupa un interval mai lung de timp.

2. Cercetarea

Din multimea de idei noi, care apar in fiecare zi, ai nevoie sa le identifici pe cele care pot contribui la revitalizarea zonelor sensibile, identificate in faza de evaluare. Cauta oportunitati. Clasifica-ti nevoile in ordinea importantei si creeaza-ti o lista de oportunitati care sa-ti satisfaca aceste nevoi, fara a respinge vreo idee ca fiind nepotrivita, inainte de a trece la cel de-al treilea pas.

3. Personalizarea

Studiaza si analizeaza ideile pe care le descoperi, apoi interpreteaza-le, filtrandu-le prin propria ta gandire. Poti sa le adaptezi situatiei tale, fara sa le distorsionezi? Este suficienta o simpla ajustare, o modificare minora, fara alterarea conceptului sau a semnificatiei? Formeaza-ti imaginea de ansamblu asupra ideii, cerand mai multe pareri sau facand un pas in spate, pentru o perspectiva mai larga.

4. Implementarea

Pana aici, pasii sint destul de usor de facut. Utilitatea parcurgerii primelor trei etape se va vedea doar odata cu implementarea. Orice idei si oricat de multe idei ai aduna, ele devin valoroase numai cand le pui in aplicare. Multi oameni citesc, se documenteaza, cerceteaza, fac planuri avand la baza idei bune sau de-a dreptul geniale.

Cel mai greu pas este cel al implementarii, al asumarii riscurilor de punere in practica. Succesul poate veni numai dupa transformarea in fapte a ideilor, dupa concretizarea in viata reala a planurilor puse pe hartie.

5. Revizuirea

Dupa ce ai lucrat o perioada cu noile tale idei, opreste-te si vezi cum merg lucrurile. S-ar putea sa ai nevoie de unele ajustari pentru a continua sa reusesti imbunătatirile.   Uneori, o idee despre care credeai ca este extraordinara nu functioneaza deloc. E in regula, nu mai continua sa o folosesti. Renunta la ea si treci la altele.

Pe de alta parte, daca descoperi ca o idee functioneaza bine, vezi daca poti sa o rafinezi sau sa-i dai un ”plus”, pentru a o face si mai eficienta.

Asta este totul. Pare destul de simplu, insa in realitate e mult de lucru. Pur si simplu, adevarul este ca oamenii nu acorda timpul si nu dedica eforturile necesare pentru a face pasii despre care tocmai ti-am povestit. Toti citim o multime de articole si carti, insa deseori uitam sa si punem in practica ideile pe care le descoperim.

Eu insumi am descarcat o multime de studii si carti gratuite, pe altele le-am cumparat, insa unele au ramas necitite. Iar dintre cele citite, unele ar trebui studiate din nou, pentru ca mai sint lucruri utile, care sa fie puse in practica. Poate ca faptul ca sint gratuite le face sa para ca sint mai putin valoroase.

Te invit sa aplici ceea ce citesti si consideri util. Daca amani, s-ar putea sa pierzi oportunitati, care greu se mai ivesc. Stiu ca dintre cititorii mei, doar cativa au rasfoit toate cele 200 de articole. Putini sint cei care au citit toate cartile oferite gratuit, desi multi le-au descoperit si le-au primit sau descarcat.

Cei care citesc sint inaintea celorlalti. Iar cei care aplica sint cei mai avansati. Marketing poate face toata lumea, promovandu-si produsele sau serviciile, fara a urmari rezultatele, fara a creste veniturile, pe masura cheltuielilor. Pana la urma, marketing profitabil inseamna sa ai succes aplicand ideile bune pe care le descoperi.