În timp, m-am abonat la diverse servicii, implicând și asistență sau suport tehnic. În unele cazuri, scopul a fost să mă verific pe mine însumi, să testez ceea ce practic și recomand. În alte situații, fie consideram că am ocazia să valorific o descoperire revoluționară, o inovație sau un alt punct de vedere, fie am fost pur și simplu curios.

Evident, a fost imposibil să evit greșelile sau ceea ce în tenis poartă numele generic de ”erori neforțate”. Important este să țin sub control ponderea acestora în totalul ”mingilor jucate”, să evit risipa de timp, efort și bani.

Prin ceea ce scriu astăzi, vreau să-ți împărtășesc câteva concluzii care te pot ajuta să eviți greșelile celor la care am renunțat rapid. Eventual, să faci propriile tale greșeli – toți suntem supuși greșelii, important este să înveți din ele, să eviți să repeți aceleași greșeli și să faci tot mai puține pe măsură ce avansezi.

1. Partea de ”suport” este esențială pentru relația cu clienții tăi. Rafinează-ți serviciile pe care le oferi în acest sector al afacerii tale, fiindcă acolo dai adevărate examene în fața celor mai exigenți profesori. Pentru fiecare solicitare, contează timpul de reacție, tonul răspunsului și, cel mai important, valoarea soluției propuse clientului.

2. Pentru unii dintre cumpărătorii tăi, achiziția pe care o fac de la tine poate fi întâmplătoare, fie pentru că oferta pe care ai promovat-o le-a atras atenția la un moment dat și apoi au uitat de beneficiile pe care și le-au dorit, fie pentru că au vrut să evite să piardă o ocazie unică, din punctul lor de vedere.

Ei bine, astfel de clienți au nevoie să fie ”ținuți de mână”, să li se reamintească de ce au cumpărat de la tine și în ce fel pot folosi produsul sau serviciile tale. Poate părea ridicol, însă se întâmplă (unii vânzători mizează pe acest lucru) ca unele achiziții să se facă strict pe bază de impuls emoțional de moment, fără împlinirea vreunei nevoi sau dorințe specifice concrete.

3. Construiește un profil cât mai complet al fiecărui client și oferă-i clientului cât mai mult control posibil asupra profilului său, împreună cu puterea de decizie aferentă. Îți va fi recunoscător clientul, însă cel mai mult vei beneficia tot tu, pentru că vei avea o bază de date bine organizată, structurată.

Poți face selecții și poți genera sau extrage date relevante pentru campaniile tale de marketing profitabil. Poate vrei să promovezi ceva doar pentru o grupă de vârstă sau pentru clienți care îndeplinesc anumite criterii precise. Vei evita, de exemplu, să lansezi aceeași campanie către clienți care au cumpărat deja un anumit produs sau pachet de servicii.

asistenta si suport tehnic ca instrument de marketing profitabil

Sper că aceste idei te vor ajuta să păstrezi mai mulți clienți de acum încolo, câștigându-le recunoștința pentru relația specială pe care o construiești cu ei. O astfel de recunoștință se reflectă întotdeauna în creșterea numărului de recomandări pe care le vei primi de la clienții tăi vechi. Recompensează-i, la rândul tău… însă despre asta voi scrie în alt articol dedicat instrumentelor de marketing profitabil.