De ce castiga atat de mult cei mai buni sportivi din lume?

Succesul sportiv este scump, din mai multe puncte de vedere. Sportivii de succes castiga mult, iar in 2015 cei mai bine platiti sportivi castiga de cateva ori mai mult decat cei mai bine platiti sportivi de acum 10 sau 20 de ani.

Viata sportiva are o limita de varsta destul de redusa, iar gloria dureaza doar o parte din aceasta viata sportiva. Pana la glorie, anii de pregatire, de ascensiune, de rezistenta si calire trec nestiuti. Dupa ce gloria apune, deseori sportivii de succes redevin nestiuti, sau reapar foarte rar in atentia publica.

Un articol recent, transformat aici in stire, anunta un top al celor mai bine platiti sportivi in 2015. Cea mai mare parte a veniturilor este generata de publicitate, de vanzarea drepturilor de imagine ale sportivilor – adica, marketing.

Unele dintre motive pot fi evidente: atractia publicului fata de modele, increderea acestui public in cinstea sportivilor, in calitatile lor native si dispozitiei lor la efort si chiar jertfa. Empatia are rol si in distribuirea succesului, si in asumarea sudorii si durerii suportate de sportivi.

Ce au de castigat castiga firmele care se promoveaza cu ajutorul imaginii sportivilor celebri?

Recuperarea unui sportiv dupa traume poate fi complexa si este de dorit sa fie cat mai rapida. De aceea, oamenii obisnuiti cauta sa apeleze la specialistii in recuperare preferati de sportivi, cu rezultate demonstrate.

Specialistii in recuperare gasesc tot mai des sprijin in tehnologia moderna, sofisticata, dezvoltata pe baza unor cercetari minutioase, implicand sisteme electronice si inteligenta artificiala. Terapiile inovatoare se promoveaza apeland la sportivi de succes, pe care-i ajuta.

Hyperice este o companie putin cunoscuta in Romania, insa terapia la rece sau crioterapia este deja utilizata in recuperarea sportivilor, prin reducerea inflamatiilor si durerii, scurtand timpul de recuperare.

O alta tehnologie include infasurarea cu spuma pentru muschi, ligamente si tendoane, pentru mentinerea flexibilitatii si motricitatii. Vyper adauga vibratii si presiune, ducand procesul la un nivel superior.

Ambele marci se promoveaza prin parteneriate cu sportivi de succes. I-au convins, oferindu-le rezultatele asigurate de tehnologia folosita pentru recuperare. Fara sume de bani promise sau pretentii false, dovedindu-se esentiala in recuperarea unor performeri olimpici de top din sporturi diferite – schi, hochei, baschet, atletism, etc.

Chiar fara o legatura puternica sau o atractie pentru sport, iti poti da seama de potentialul relatiei intre succesul sportiv si succesul in marketing. Acestea au calitatea de a fi unele dintre cele mai bune exemple de promovare eficienta, reusita si indrazneata pentru obiective importante.

Asocierea firmelor internationale cu personalitati sportive de succes are o istorie lunga. In Romania, este loc berechet de mai bine. Sportul isi cauta partenerii potriviti, dincolo de impedimentele ce decurg din legea sponsorizarii. Daca altii pot, pe tine ce te impiedica?