Analiza datelor este vitala pentru firme si clientii lor

Un studiu recent dedicat indicatorilor de marketing arata ca firmele intentioneaza sa investeasca in urmatorii trei ani cu 73% mai mult in analiza datelor. Parcurgerea informatiilor presupune acoperirea datelor sociale, eficientei publicitatii, urmaririi ratelor de conversie, analizei SEO/SEM, ecommerce, trafic mobil/aplicatii si altele.

Studiul integral costa 499 USD. Un rezumat poate fi accesat prin inscrierea unei adrese de email in baza de date a VentureBeat.com, folosind linkul de mai sus. Un articol descriptiv poate fi parcurs in engleza aici.

Cercetarile arata gradul de complexitate tot mai ridicat al informatiilor cu care are de lucrat o firma, precum si volumul urias de date pe care trebuie sa le proceseze, sa le coreleze si sa le analizeze in mod eficient si coerent.

Procesul de distribuire a informatiilor, comunicarea “in timp real” devine tot mai costisitoare, fragmentata si frustranta. Este necesara implicarea unor oameni bine pregatiti, pentru a distinge si extrage informatiile utile din avalansa de date, pentru a le corela, comunica si pune in aplicare.

De ce este vitala analiza informatiilor?

Informatiile procesate genereaza fluxuri de idei si solutii practice, inovatoare, care apar cu o viteza si frecventa mult mai mare in situatii de oportunitate. Astfel, este comunicata informatia care este si utila si adecvata, la momentul potrivit, in formatul potrivit, catre audienta corespunzatoare.

Reactia de raspuns a audientei este esentiala, avand valoare uriasa, daca este bine perceputa, interpretata si utilizata in adaptarea si ajustarea comunicarilor viitoare de marketing. Poti identifica ce se cere, ce se vinde cel mai bine, de ce, cu ce grad de satisfactie, etc.

Cum poti aplica de azi concluziile studiului?

1. “Citeste” corect datele si vei avea mai multe sanse sa anticipezi cererea pentru produsele si serviciile tale, sa raspunzi mai bine nevoilor clientilor tai, sa te pregatesti pentru succes. Generezi venituri mai mari, cu costuri mai mici, investind in directia potrivita.

2. Distribuie si impartaseste informatiile si datele cu audienta ta, vei contribui la formarea unei imagini mai corecte, mai clare si mai complete, astfel incat toata lumea are de castigat.

3. Explica semnificatia informatiilor, spunand ce inseamna acele date, vei cladi incredere si vei oferi o cale de urmat, un mod de a lua decizii mai bune, cu argumente solide, verificate, actuale.

4. Daca altcineva distribuie informatii inaintea ta, va avea mai multa putere de influenta, mai multa credibilitate, o cota mai mare de piata. Nevoia de informatii este specifica oamenilor de actiune, pe care ar fi bine sa-i tii aproape, inclusiv ca formatori de opinie si lideri de grup social. Ei interactioneaza, distribuie informatii, “se agita”, iar ceilalti urmaresc actiunile lor, urmandu-le deseori exemplul.

5. Foloseste informatiile sensibile asigurandu-te ca ai acordul celor implicati sau vizati de datele disponibile. Respecta regulile, intimitatea, preferintele celor cu care ai sau vrei sa construiesti relatii. Greselile vor indeparta clienti si vor dauna reputatiei tale.

6. Foloseste formate diferite pentru distribuirea informatiilor, respectandu-i si pe cei care au nevoie de mai mult timp sau mai multe dovezi pentru a fi convinsi de ceea ce comunici. De asemenea, ofera date si celor care inca au dificultati in a accepta traficul electronic de informatii, dar isi doresc in continuare sa beneficieze de experiente placute, pastrand legatura cu tine.

 7. Informatiile au menirea de a imbunatati si dezvolta relatiile cu clientii tai. Construieste poduri de legatura, care te apropie de publicul tau tinta. Ajuta-i pe oameni sa inteleaga ce ai de spus, ce beneficii le oferi, comunicand clar, constant, cu caldura.