In general, este mai eficient sa formulezi un enunt intr-o forma pozitiva de exprimare – impactul este mai rapid si de calitate mai buna. Concluzia este valabila si pentru mesajele de promovare, anunturile publicitare sau ofertele tale.

In acest articol, publicat recent, ai putut gasi o multime de exemple de actiuni de marketing, enumerate intr-o forma asemanatoare Tabelului Mendeleev. Multe dintre ele sint (aproape) gratuite.

In articolul de ieri, comparatia dintre reclamele bazate pe pret si cele de tip ego lansa intrebarea fundamentala a eficientei metodelor de marketing utilizate, prin prisma preferintelor reale ale publicului tau tinta.

Imbinand cele doua teme in continuare, iata rapid cateva instrumente extrase din tabelul Mendeleev al marketingului. Ele duc mai departe cautarile de marketing profitabil pentru solutii aplicabile fara intarziere, cu cat mai putine modificari.

Dintre exemplele (aproape) gratuite, cele mai in voga tin de social media – Facebook, LinkedIn, YouTube, Google+, Slideshare, Pinterest, etc. Acestea sint exterioare afacerii tale.

Exemplele interioare (interne) sint propria pagina de Internet si blogul (cu continut controlat in mod direct), buletinele informative (prin email), studiile de caz, testimonialele (marturii) si alte confirmari sociale (statistici, premii si distinctii, certificari si autorizari speciale, etc.).

La fel de bine, cu costuri reduse sau zero, poti folosi pentru a te promova demonstratiile (live sau video), ghidurile de utilizare (instructiuni), dezbaterile, interviurile, sondajele si cercetarile, sectiunile de intrebari frecvente, forumurile, etc.

Ai impresia ca situatia te constrange sa intri in razboiul preturilor? Ai la dispozitie o lista de instrumente (cum sint cele de mai sus), pe care sa le folosesti in actiunile tale de marketing, fie gratuit, fie cu costuri minime.

Din articolul de aici rezulta ca majoritatea (87%) oamenilor de marketing folosesc social media pentru a distribui continut de marketing (mesaje de promovare).

Doua lucruri sint extrem de importante, in acest moment:

–       Mesajele tale de promovare sa ajunga la cat mai multi oameni. Acesta este primul lucru si (aparent) cel mai important.

–       Mesajele tale de promovare sa ajunga la oamenii potriviti (care isi doresc si isi permit sa cumpere ceea ce ai tu de vanzare). Poate, acesta este cel mai important lucru, de fapt!

Multi oameni de afaceri cauta zilnic idei (noi) pentru cresterea vanzarilor. Reducerea preturilor este doar o cale. Poate, este una insuficient de rentabila si prea riscanta, pe termen lung.

Daca intri in acest razboi (de uzura) al preturilor, acum ai cateva instrumente (in plus) la dispozitie, pentru a-ti reduce costurile de promovare, lucru care iti permite sa scazi preturile (si sa atragi, astfel, noi cumparatori).

Atentie mare! Cei care cauta azi chilipiruri vor cauta mereu – adica s-ar putea sa te abandoneze cu prima ocazie. Adio, relatie pe termen lung cu clientii de acest tip. Dezerteaza la prima contra-oferta mai buna.

Fa-ti temele, fa-ti calculele: cat de jos poti cobori preturile si pentru cat timp, inainte sa tragi obloanele? Cat timp poti subventiona astfel de strategii de marketing, bazate pe discounturi, reduceri, promotii?

Asadar, mesajul pozitiv este ca poti lupta pentru cresterea vanzarilor prin instrumente care sa sustina reducerea preturilor. Riscant, nerecomandat, insa este posibil, cel putin pe termen scurt.

Daca implicarea in razboiul preturilor este o solutie pentru problema ta de acum, foloseste instrumentele (cvasi)gratuite descrise in randurile de mai sus. Combina-le, alege-le pe cele mai eficiente si masoara permanent rezultatele. Orice palma de pamant castigata este un succes!

P.S. Nici sa nu te gandesti la reducerea de forma a preturilor! Adica, sa scrii pe eticheta “pret vechi – 149 lei, pret redus 99 lei” cand produsul a fost intotdeauna la vanzare cu pretul de 99 de lei! Vorba circula repede… merita sa-ti strici reputatia, amagind cumparatorii? Praful se alege…