Care este legatura rudelor cu marketingul profitabil?

Am facut cateva drumuri in ultimele zile ale lunii august, vizitandu-mi rudele pe care le vad mai rar decat mi-as dori. M-am bucurat de pitorescul peisajelor cu dealuri line si de roadele pamantului din gradinile ingrijite cu dragoste.

M-am intors acasa incarcat cu oua, branza, rosii, vinete, struguri, ardei, ceapa, cartofi dulci, fasole verde, pepene, chiar si cu levantica si busuioc.

Ei bine, aceste produse indeplinesc o nevoie, imi produc satisfactie,  incantare. Acelasi lucru – cel putin acelasi lucru – trebuie sa faca si produsul tau, sau pachetul de servicii oferite: sa reprezinte solutia pentru o problema cu care se confrunta potentialul cumparator, sa-i elimine frustrarile, sa-i satisfaca nevoile.

Poate ca, intr-o perioada de criza, industria alimentara e ceva mai bine protejata, pentru ca trebuie sa mancam. Totusi, pe langa satisfacerea unei nevoi fundamentale, aceea de hrana, alimentele pot sa mai produca si alte satisfactii.

Un exemplu este gustul. Din fericire, incepem sa revenim la cautarea unor alimente care sa aiba si un gust placut, pe langa umplerea stomacului. Cautam rosii din gradina, in locul celor care se coc in tirurile care le aduc din import, iar cunoscatorii stiu diferenta dintre cartofii de Covasna si ceilalti cartofi.

Ce inseamna acest lucru? Beneficii! Iar cei care produc astfel de alimente sunt la fel de constienti de beneficii ca si cei care le cauta pentru a le consuma: pe langa gustul autentic, aceste alimente de gradina sunt si mai sanatoase, mai hranitoare, in adevaratul sens al cuvantului, prin continutul de minerale si vitamine necesare organismului.

Conacul Boierului este sursa preferata de produse sanatoase

Asadar, pe langa nevoile de baza pe care le satisfac produsele sau serviciile tale, trebuie sa te pricepi si sa transformi caracteristicile “reci” ale acestora in beneficii “fierbinti” care sa fie pe gustul potentialilor cumparatori.

Unele dintre produsele de gradina se pot consuma crude, chiar sunt mai sanatoase daca sunt consumate dupa o simpla spalare, fara a fi gatite. Altele trebuie preparate pentru a fi gustoase, situatie in care ai nevoie de o reteta pentru a le consuma, fie ca o stii de la mama, de la bunica, de la televizor sau o inventezi tu pe loc.conacul boierului

Eu asa faceam in anii studentiei, la camin. Puneam mai multe legume si zarzavaturi intr-o oala cu apa, la fiert. Daca amestecul iesea subtire, mancam ciorba. Daca iesea gros, mancam tocana… adaugam pasta de tomate si slanina dupa gust.

Revenind la reteta, pentru tine acest lucru inseamna, din punct de vedere al unui marketing profitabil, sa iti insotesti produsul sau serviciile cu o “reteta” de preparare, asamblare sau utilizare.

Conacul Boierului pune la dispozitia cumparatorului, gratuit, un “set de instructiuni de folosire”, usor de urmat, astfel incat utilizatorul sa obtina maximum de satisfactie posibil prin achizitia facuta.

Exista un caiet cu retete de 100 de ani si mai vechi, dupa care sint preparate dulceturile, vinetele, placintele si multe alte bucate gustoase, de care se bucura cei care stiu sa aprecieze diferenta intre produse autentice si “plastic”.

As mai putea adauga o serie de lucruri importante legate de produsul sau serviciile pe care le vinzi pentru a obtine profit. Parcurge macar cei trei pasi  – satisfacerea unei nevoi, adaugarea de beneficii si oferirea “retetei’ – si esti pe drumul cel bun, al unui marketing profitabil.