Vrei sa cumperi un apartament. Cauti pe Internet anunturi publicitare. Cumperi ziare cu sectiuni dedicate tranzactiilor de acest gen. Cum alegi? Probabil, ti-ai stabilit cateva criterii prealabile – zona, vechime, finisaje, pret.

Atat in ziare cat si online, unele dintre anunturile imobiliare vor sa iasa in fata: reclame, anunturi sponsorizate, catarate la inceputul listei, chenare, culori tipatoare si alte mijloace menite sa-ti atraga atentia, sa le evidentieze din multime. Marketing.

Te gandesti sa-ti cumperi o masina. Probabil, ai idee, macar aproximativ, ce fel de masina iti doresti – putere, consum, dotari standard si optionale, fiabilitate, garantie, pret. Ai la dispozitie configuratoare online, testari, reclame Tv, forumuri ale posesorilor. Marketing.

Vrei un frigider nou. Unde cauti? Online, poti face comparatii virtuale. In magazine, poti deschide usile compartimentelor, poti compara dimensiunile si aspectul fiecarui model. In plus, te poti bucura de promotii, cum ar fi returnarea la schimb a unui aparat vechi. Marketing.

Vrei sa vinzi ceva. Cum te diferentiezi? De ce ar cumpara lumea de la tine, in loc sa cumpere din alta parte? Ce avantaje oferi tu, cu ce esti mai bun, ce oferi diferit sau in plus? Prin ce mijloace si pe ce canale distribui mesajele tale, unde-i gasesti pe potentialii cumparatori? Marketing.

Unii oameni prefera s-o faca pe cont propriu. Considera ca au suficiente cunostinte si au destul timp, ca sa vanda cu succes produsele sau serviciile pe care le ofera. Se tem de costuri, le lipseste increderea in capacitatea altora de a oferi rezultatele dorite.

Unii comparatori se simt – deseori, pe buna dreptate – mintiti de exagerarile reclamelor sau de abundenta lor agasanta, in cutia postala de acasa, in casuta de email, la televizor si… cam peste tot. Asta-i face sa respinga automat anumite produse sau sa fie cel putin suspiciosi.

Marketingul te ajuta sa alegi intre produse comparabile, te ajuta sa faci reglaje fine, oferindu-ti distinctii, repere, informatii importante, care contribuie la formarea unei decizii de cumparare sau de renuntare la tranzactie.

Marketingul te ajuta sa-ti formezi criterii, exigente, nivele de referinta pentru raportul pret-calitate, recalibrandu-ti dorintele si preferintele, generand unele noi, pe langa cele formate.

De cele mai multe ori, marketingul este subiectiv. Normal, are un interes, vizeaza un scop. Concurenta stimuleaza si caracterul obiectiv al marketingului. De exemplu, prin studii de piata sau statistici referitoare la marketing.

Stiind ca piata de publicitate Tv, radio, presa scrisa si online absoarbe peste 600 de milioane de Euro, iti poti face o imagine asupra sumelor disponibile pentru o campanie de atragere de sponsori. Marketing.

Privind clasamentul primilor zece investitori in publicitate sau urmarind cifrele anuntate ca profit de marile companii si banci, poti sa-ti faci o idee despre firmele care au cea mai mare disponibilitate sa continue si sa diversifice astfel de investitii.

Tendintele iti pot da indicii despre evolutii care sa afecteze si domeniul tau de activitate. Te pot ajuta sa te pregatesti pentru viitor. Este marketing obiectiv sau folosit in mod obiectiv de oamenii care filtreaza date reci, interpretandu-le si valorificandu-le eficient.

Vorbesti cu familia, prietenii si cunoscutii despre produse si servicii, ale tale, ale lor sau ale altora. Le faci recomandari. Le povestesti despre noutatile aflate, despre descoperirile tale recente, despre senzatii si emotii pe care le-ai trait, despre experiente si relatii, vechi si noi. Marketing.

Daca tot este peste tot, pregateste-te sa-i faci fata, sa-l folosesti in favoarea ta. Pune-l la treaba. Ofera-i recompensa pe masura rezultatelor. Echilibreaza-i resursele. Comunica. Da-i valoare. Cladeste relatii.