Putine companii romanesti se promoveaza activ pentru a atrage investitori, care sa le cumpere actiunile listate la bursa. Volumele zilnice ale Bursei Romane de Valori se invart in jurul a 6-7 milioane de euro, de cativa ani buni. Eforturile de marketing pentru investitori pot fi urmarite aici. Initiativele laudabile ale celor de la BVB ar putea fi dublate de eforturile companiilor listate… insa domina linistea.

Pe piata secundara AeRO, unele companii inca folosesc adrese de contact online oferite gratis de Yahoo, cum ar fi acest exemplu, accesibil aici. Cata incredere sa ai intr-un astfel de emitent, dupa celebrele brese de securitate din serverele furnizorului, descrise aici si in toata presa, afectand confidentialitatea datelor a miliarde de utilizatori?

Un exemplu extern de functionare in conditii sporite de siguranta pentru investitii poate fi bursa de marfuri din Chicago, accesibila aici. Una dintre sectiuni este dedicata “educatiei” investitorilor – o componenta foarte importanta, care influenteaza direct volumul tranzactiilor si nivelul de incredere.

Una dintre cheile succesului pentru investitori este inovatia. Despre acest ingredient poti citi aici. Importanta lui pentru atingerea obiectivelor, atragerea investitorilor si depasirea obstacolelor este relevata intr-un articol bine documentat, care indrazneste sa compare performantele PayPal cu ale emitentului Square, cu argumentele unei experiente vaste, acumulate inca din 1993.

Aceiasi experti de la Motley Fool scriu si despre Lululemon, o actiune-vedeta, cu un marketing pentru investitori bine structurat, inclusiv prin comunicari video, prompte, transparente in privinta cifrelor concrete, planurilor si actiunilor cuprinse in bugetele aprobate. Acest exemplu ar putea fi urmat si de companii listate la bursa din Romania, pentru a atrage investitori si pentru a mari volumele tranzactionate.

Deocamdata, despre idei de marketing pentru investitori si inovatie, emitentii au o parere bine ilustrata de desenul plin de umor de aici. Totusi, mai importanta va fi initiativa acelui emitent care, indraznet, va fi singurul adept al inovatiei, va dedica un buget de marketing pentru investitori si va fi primul care va beneficia de rezultate. Succes!