Ce înseamnă marketing 3D?

Afacerea ta are destulă energie? Impulsul cinetic necesar mișcării, progresului, dezvoltării durabile și profitabile apare cu o frecvență dictată de coordonatele pe care evoluezi – marketing 3D – în timp, spațiu și… gândire.

De la filozofie, ca știință a gândirii, la știința tehnologiei, a descoperirilor și invențiilor sofisticate, nicio teorie evoluționistă nu poate ignora productivitatea genială a omului, irepetabilă și inimitabilă, indiferent că este vorba de ingenioasele furnici sau de enigmaticele caracatițe.

Pentru azi, iată trei exemple de succes tehnologic al cercetărilor științifice, cu aplicație practică imediată. Pentru a stimula economia inovativă, NASA pune gratuit la dispoziția publicului o sumedenie de brevete și patente cu aplicabilitate practică imediată, fără nicio condiție, obligație sau cerință pentru utilizatori.

Fantastic, da? Este proverbial faptul că pionieratul astronomic și cercetările în această direcție au schimbat multe aspecte ale vieții cotidiene – de la cuptorul cu microunde la telefonul mobil, două aparate devenite banale azi, aproape necunoscute acum 30-50 de ani.

Fascinația pentru viață și formele ei, mișcările și structurile capabile să susțină organisme vii continuă să influențeze modul în care percepem mediul înconjurător, influențând deciziile și relațiile cu el.

După filmul de succes „În căutarea lui Nemo”, profesorul de biologie de la Universitatea Washington, Adam Summers și-a propus să scaneze și să digitalizeze peste 25,000 de tipuri de pești. Proiectul urmărește să pună la dispoziția cercetătorilor din toată lumea o bază de date care să ofere informații capabile să explice și să analizeze morfologia sau structura pentru anumite specii.

Folosirea computerului tomograf din diferite unghiuri a scurtat anumite proiecte de cercetare de la 50 de ani până la câțiva ani. De exemplu, aripile peștilor oferă soluții uimitoare pentru aviație, din punct de vedere al rezistenței la presiuni, al flexibilității în  mișcări sau al structurii scheletului.

Închipuie-ți un astfel de procedeu, aplicat afacerii tale – studierea neinvazivă a structurii și modului ei de funcționare, vizionarea 3D a detaliilor, testarea simulată a afacerii tale, remodelarea ei și reducerea vulnerabilităților, folosirea unor metode de marketing 3D, capabile să acționeze simultan în planuri diferite.

În fine, pe aceeași linie, inventarea unor surse noi de combustibil și reducerea nivelului de CO2 reprezintă preocupări aparent independente, recent reunite într-un proiect al cercetătorilor de la Universitatea Illinois din Chicago.

Abordarea lor a urmărit să elimine din atmosferă dioxidul de carbon și să-l transforme într-un combustibil eficient, cu costuri reduse. Rezultatul: o frunză artificială care transformă gazul într-un combustibil ieftin, capabil să facă din cărbuni și țiței simple amintiri de epocă.

Această nouă celulă solară este fotosintetică și nu fotovoltaică și este capabilă să inverseze cursul actual al poluării, folosind energia solară pentru a obține un gaz de sinteză, un amestec de hidrogen și monoxid de carbon, care să poată fi convertit în combustibil, fără a folosi argint sau alte metale prețioase.

Un proiect similar a fost lansat și de Universitatea Harvard, folosind un proces care are la bază bacteriile, pentru a dezintegra apă în hidrogen în formă gazoasă, într-o formă mult mai eficientă decât oricare alte sisteme similare, inclusiv fotosinteza.

Iată încă o modalitate de a transpune în practică rezultatele gândirii conjugate, sistematice și premeditate. Procesul filozofic este încununat de succes în cel mai palpabil mod cu putință, concret, puternic și incontestabil. Știința transpune minunat în viața de zi cu zi cuceriri despre care se vorbește prea puțin.

Din nou, este necesară o abordare metodică specifică pentru strategiile de marketing 3D, capabile să conjuge eforturi disparate în acțiuni coordonate, încununate de succes.

Pentru astfel de abordări, când ești gata să le asimilezi, poți apela cu încredere la specialiștii care ți-au deschis ochii asupra acestor soluții alternative. Da, tradiția și metodele tradiționale au rostul lor. În același timp, este vizibilă fiecare reușită a unei abordări inovative, cât timp este corect împărtășită.

Cine știe câte idei geniale zac uitate prin sertare, acoperite de praful ignoranței comerciale, producând costuri și pierderi. Ca să eviți astfel de riscuri, când propriile tale resurse par incapabile să genereze soluții, apelează la geniul altora, la invenții și descoperiri ale altora. Iată, unele pot fi accesate gratuit, cum sînt cele de la NASA!